مقالات

سنگ های متولدین ماه اردیبهشت

سنگ-متولدین-ماه-اردیبهشت4 (1)

سنگ های متولدین ماه اردیبهشت

مهم ترین سنگ متـولـدین مـاه اردیبهشت زمــــرد اسـت.  همـچنـین بــعـضی  از   گوهــرهای دیگر نیز بر اساس آزمایشات انجام شده، به عنوان سنگ ماه اردیبهشت، معرفی شده اند. بنابراین این گوهرها بر روی متولدین اردیبهشت تاثیرات مثبتی داشته است. برای مثال یاقوت آبی روشن، کوارتز صورتی، گارنت، کهربا، آونتورین، مالاکیت سبز، مرجان و فیروزه که هر کدام دارای خواص و انرژی هایی فوق العاده و مختص به خود دارند. که متولدین اردیبهشت می توانند از آن بهره مند گردند. در این مقاله در مورد خواص و نوع کامل سنگ های متولدین ماه اردیبهشت خواهیم پرداخت.

گارنت سنگ متولدین ماه اردیبهشت

گارنت نام گروهی از سیلیکات ها است. که مقادیر متغیری منیزیوم، آهن یا کلسیم دارند. درجه سختی آن بین 7 تا 7.5 بوده است. و انواع گارنت با خاصیت های فیزیکی و بصری متفاوت به رنگ های زرد کمرنگ تا قرمز پررنگ، سیاه و سبز کمرنگ تا سبز سیر وجود دارد. درخشش آن ها صمغی و گاه شیشه ای می باشد. خاک آن سفید است. بصورت شیشه سان، نیمه شفاف یا کدر وجود دارد.

قدرت سنگ گارنت برای متولدین اردیبهشت

اعتقاد بر این است که گارنت باعث عشق، دوستی واقعی، وفاداری، موفقیت، عزت نفس، عزت نفس، انرژی، ایمان، ثبات و حقیقت می شود. این سنگ همچنین درک را نسبت خود و دیگران تشدید می نماید. مدت ها پیش، ادعا می شد که سنگ های گارنت محافظانی هستند که در برابر افسردگی و ارواح شیطانی، به خصوص ارواح شب، که به عنوان ابلیس و شبح شب خوانده می شوند. مقاومت می کردند. به عنوان یک سنگی که می تواند از کابوس جلوگیری کند، می توان نام برد.

یاقوت کبود برای متولدین اردیبهشت

یاقوت کبود دومین کریستال سختی است که مادر طبیعت به ما عطا کرده است. اکثر ذخایر معدنی بزرگ یاقوت کبود، تقریبا باقی مانده هایی از رگه های دگرگونی یا آذرین (سنگ های آتشفشانی) گرانیت و سنگ مرمر است. که در بستر های انباشته شده و دره های کوهستان منتهی می شوند. یاقوت کبود با دوام آوردن در برابر فرسایش از سنگ گرانیت یا مرمر قوی تر می باشد. به همین ترتیب مقدار زیادی از سنگ های قیمتی به همین سادگی از سنگ ریزه های شنی در برمه، تایلند، استرالیا، آمریکای شمالی، برزیل، کشمیر و آفریقا انباشته و جمع می شوند. رنگ های آبی روشن آن از نظر انرژی بیشتر برای سنگ متولدین ماه اردیبهشت کاربرد دارد.

خواص یاقوت کبود برای اردیبهشتی ها

از نظر تاریخی، زیبایی و قدرت دوام سنگ یاقوت کبود آبی آن را به عنوان یک سنگ بخت آور و جادویی در بین خانواده های اشرافی قرار داده بود. داستان ها به ما می گوید که پادشاهان قرون وسطی از یاقوت کبود نه تنها برای محافظت از آسیب، بلکه برای جلوگیری از حسادت در میان درباریان استفاده می کردند. یاقوت کبود موثر ترین سنگ شفا دهنده برای سیستم عصبی می باشد. گفته شده است که عملکرد غده تیروئید، تقویت دیواره عروق خونی، بهبود انعطاف پذیری آن ها و کمک به جریان خون را تنظیم می نماید.

سنگ-متولدین-ماه-اردیبهشت

مالاکیت برای متولدین اردیبهشت

مالاکیت یک سنگ قیمتی کدر و سختی آن 3.5 تا 4 می باشد. رنگ آن سبز عمیق همراه با نوارهای موازی و حلقه های متمرکز است که به آن ظاهر منحصر به فردی می بخشد. اهمیت آن به تمدن های باستانی مصر و یونان باز می گردد. و استفاده از آن در طول قرن ها پر اهمیت بوده است. از لحاظ تاریخی ثروتمندان معروف روسی از مالاکیت، برای استفاده به عنوان سنگ های قیمتی و کنده کاری استفاده می کردند و به خصوص در خانه شاهزاده های روسی از آن استفاده می کردند. البته در مورد ماه اردیبهشت می توان از ترکیب مالاکیت آزوریت نیز برای تاثیر بیشتر استفاده نمود.

خواص مالاکیت

مالاکیت سنگ تعادل، فراوانی، تجلی و هدف می باشد. مالاکیت انرژی را جذب می نماید. و احساسات را آشکار می سازد. مالاکیت تمام چاکراها را پاک و فعال و به ویژه در تحریک چاکرا های قلب و گلو مفید بوده است. سنگ متافیزیکی بسیار قدرتمندی بوده، بطوری که مالاکیت اغلب سنگ دگرگونی می نامند. و برای تمیز کردن انرژی زیاد و عمیق استفاده می شود. که امکان جذب بهبودی و دگرگونی مثبت در افراد را دارد. به همین دلیل بسیاری از متافیزیک دانان توصیه می کنند از مالاکیت در مقدار کوچک استفاده کنند.

سنگ کوارتز صورتی برای متولدین اردیبهشت

رز کوارتز یا کوارتز صورتی این نوع کوارتز در رنگ های صورتی کمرنگ، صورتی، سرخ گلی تا گلی پررنگ پیدا می شود. وجود منگنز و تیتانیوم باعث رنگ گلی این سنگ است. سختی آن 7 درجه مو و ساختار بلور بندی آن تریگونال است. این سنگ بسیار کمیاب بوده و معمولا بلورهای آن ابری هستند.
کوارتز صورتی بصورت دو رنگی در سنگ های تیره تر بیشتر دیده می شود. بلورهای سوزن مانند روتیل بسیار باریک، گاهی در این سنگ وجود دارند. اگر این سنگ به شکل کابوشون تراشیده شود، وجود روتیل باعث به وجود آمدن ستاره شش پر (در زیر نور خورشید) بر روی سنگ می شود.

خواص سنگ کوارتز صورتی 

کوارتز صورتی، درمانی طبیعی برای هر موضوعی که نیاز به بهبود عاطفی است می تواند استفاده شود. کوارتز صورتی، کریستالی صورتی رنگ است که انرژی بسیار ملایم و تسکین دهنده دارد. و مرهمی برای آرامش قلب کسانی است که آزرده و یا شکست عاطفی داشته اند. از خواص عاطفی آن می توان به ترویج عشق، ترمیم احساسات درونی، آسودگی غم و غصه، رفع احساس تنهایی، افزایش حس گذشت و آرامش درونی و رهایی از آسیب های احساسی سرکوب شده می توان اشاره نمود.

سنگ-متولدین-ماه-اردیبهشت2

مرجان سرخ سنگ اردیبهشتی ها

مرجان در واقع از موجودات دریایی است. و دارای بدنی لوله شكل و درخت گونه و توخالی می باشد. در طبقه بندی جانوری – گیاهی جایی بین جانوران و گیاهان دارد. دارای پایه ای بر روی صخره های دریائی می باشد. و دهان حیوان در سوی دیگر است. دارای شش یا هشت زائده در کنار دهان است. این موجودات معمولا با گروه های بزرگ زندگی می کنند. طوری که گاهی جزایری کوچک مرجانی بوجود می آورند.

قدرت درمانی سنگ مرجان قرمز برای متولدین اردیبهشت

سنگ مرجان، نماد قدرت و انرژی حیاتی است. از جواهر مرجان، برای حفاظت در مقابل انرژی منفی چشم زخم استفاده می شود. مرجان قرمز، ذاتی جذب کننده دارد. چنانچه شخص دارای این سنگ، دچار کم خونی باشد. رنگ سنگ مرجان قرمز، کم رنگ و رنگ پریده خواهد شد. کُرال یا مرجان برای سنگ ماه تولد اردیبهشت، آبان و بعضاً اسفند نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ کهربا برای ماه اردیبهشت

کهربا عجیب ترین سنگ ماه تولد اردیبهشت است. کهربا هم به صورت شیشه سان و هم بصورت نیمه شفاف یافت می شود. رنگ آن معمولا زرد و قهوه ای می باشد. گاهی هم به رنگ سرخ و سفید دیده شده است. معمولا حباب های هوا در کهربا زیاد است. به همین دلیل آن را در روغن می جوشانند. تا حبابها با روغن پر شوند و بدین صورت کهربا حالت شیشه سان پیدا می کند.

خواص سنگ کهربا برای ماه اردیبهشت

کهربا انسان را از انرژی های منفی مانند چشم زخم و یا نظر بد در امان نگه می دارد. و سحر و جادو را دفع می نماید. در قدیم گفته شده که کهربای زرد رنگ برای زنان نازا مفید بوده است. و باعث بچه دار شدن آن ها می شود. ارتعاشات بالای کهربا باعث تصفیه و پاک کردن سیستم بدن می شود. درواقع جریان مغناطیسی قوی ای که از کهربا تراوش می شود. غدد ترشح داخلی و سیستم گوارشی را متعادل می سازد.

فیروزه سنگ متولدین ماه اردیبهشت

فیروزه با توجه به شدت رنگ هایش که از آبی تا سبز متفاوت هستند. و یا مقدار آهن و مس موجود در آن، ارزش گذاری می شود. مس برای شروع روند ساخت سنگ فیروزه کلیدی است. ماده معدنی درون صخره های اولیه با مواد گرم مذاب گشوده و به سطح زمین می آید. فعالیت های گرمایی ایجاد شده توسط گرمای حاصل از ماگما باعث درهم شکستن فلدسپار مجاور خود و آزاد شدن آلومینیوم می گردد. اسید فسفریک از آپاتیت شسته و ته نشین شده و فسفر مورد نیاز خارج می شود.

خواص سنگ فیروزه برای متولدین اردیبهشت

فیروزه به عنوان سنگی با قدرت های فرور رونده مشهور می باشد. هنگامی که در مقابل بیمار یا بخش های رنج دیده بدن فشار می آورد. بیماری در درون سنگ کشیده شده است. و خارج از بدن نمایان می شود. بنابراین رنج و درد را به خوبی از بین می برد. فیروزه برای به دست آوردن ثروت و در افسون های مربوط به جذب پول استفاده یا پوشیده می شود. اگر فیروزه به عنوان هدیه داده شود، ثروت و شادی را به گیرنده می دهد.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “سنگ های متولدین ماه اردیبهشت

دیدگاهتان را بنویسید