مقالات

سنگ های متولدین ماه شهریور

سنگ-ماه-شهریور-3

سنگ های متولدین ماه شهریور

یاقوت کبود بهترین سنگ ماه تولد شهریور است. که بالاترین هماهنگی انرژی با متولدین این ماه را دارا می باشد. کارنلین،یشم سبز، جاسپر، عقیق خزه ای یا شجر، سیترین، زیرکن، آزوریت – مالاکیت نیز سنگ های فرعی شهریور می باشند. سنگ ماه تولد هر شخص دارای بیشترین تطابق از نظر ارتعاش و انرژی با وی است. اغلب آن ها یا بصورت سنتی در گذشته و یا به دلیل هماهنگی ستاره نجومی هر فرد با سنگ تولد ماه خود انتخاب شده است. در این مقاله به توضیح خواص و ویژگی های سنگ ماه تولد شهریور خواهیم پرداخت.

 اصلی ترین سنگ ماه شهریور یاقوت کبود

اصلی ترین سنگ ماه تولد شهریور مرد و زن و سنگ شانس ماه تولد شهریور یاقوت کبود می باشد. خیلی از افراد این سنگ را سنگ ماه شهریور مردانه می شناسند. می توان این گوهر را بعنوان یک سنگ ماه تولد شهریور زن در نظر گرفت. و در منابع برای زن و مرد از این حیث تفاوتی قائل نشده اند. یاقوت کبود یا همان سافایر نشانه حقیقت، عقل و تفکر و شجاعت می باشد، به گونه ای که این سنگ ماه تولد شهریور مردانه و زنانه‌ را گوهر خردمندان نیز نامیده اند. در قرن‌ نوزدهم‌ میلادی گوهر شناسان‌ دریافتند که‌ یاقوت کبود از جنس کروندوم و عنصر رنگ‌ در این سنگ شهریور ماه آهن‌ و تیتانیوم‌ است.

یاقوت به‌ رنگ‌ های‌ قرمز، زرد، صورتی و سبز وجود دارد که‌ همه آن ها فرمول‌ شیمیایی‌ یکسان‌ دارند. و عناصر رنگ‌ موجود در آن ها سبب ایجاد رنگ های متفاوت می ‌شود. یاقوت‌ کبود و یاقوت‌ قرمز سختی‌ برابری دارند. و به‌ همین‌ علت برای‌ دستگاه‌ های‌ برش‌ دهنده‌ و لیزر مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد سنگ ماه شهریور در ساخت‌ نوک‌ خودکار و صنعت‌ ساعت ‌سازی‌ می باشد. از این سنگ به عنوان نگین انگشتر ماه تولد شهریور نیز استفاده می شود.

خواص یاقوت کبود برای متولدین شهریور

استفاده از انگشتر یاقوت کبود، نیم ست یاقوت کبود و یا گردنبند یاقوت کبود دارای خواص بسیاری هستند.

  •  این سنگ متولدین شهریور ماه سر درد را از بین می برد.
  •  این نگین در انگشتر ماه تولد شهریور بسیار آرامش دهنده است.
  • با چاکرای ششم و چشم سوم در رابطه است.
  •  اصلی ترین سنگ ماه شهریور در افزایش عملکرد ذهن، بالا بردن راندمان هوش و ادراک ما بسیار مفید می باشد. این گوهر در بهبود سردرد و سرگیجه موثر است.
  • برای سیستم بینایی موثر است.
  •  از خون ریزی بینی جلو گیری می نماید.
  • افزایش ایمنی بدن یکی دیگر از خواص این نوع از سنگ شهریور ماه است.
  •  استفاده از انگشتر و گردنبند سنگ ماه تولد شهریور برای تیروئید و گلودرد مفید است.
  •  سلول ها را ترمیم می نماید.
  •  یاقوت کبود برای تقویت حافظه مفید است.

سنگ-ماه-شهریور

 

سنگ ماه تولد شهریور جاسپر

جاسپر یکی دیگر از سنگ های ماه شهریور است. که دارای جنسی مات می‌ باشد. این نگین ساختار ریز دانه و متراکمی از ذرات معدنی سیلیس دارد. که دارای رنگ های متفاوت قرمز و زرد تا قهوه ای و خاکستری می باشد. برخی جاسپر را بعنوان یک سنگ ماه شهریور زنانه می دانند. خواص آن فرقی برای زن و مرد ندارد. این گوهر درخششی مات دارد. و به آسانی جلا داده می شود. سختی این سنگ شهریور ماه و سایر خواص فیزیکی آن مشابه کوارتز است. اسم جاسپر از کلمه یونانی iaspis، از ریشه زبان سامی گرفته شده. در نوشته های قدیمی این کلمه بیشتر به نگین های شفاف و روشن به خصوص کالسدئون و جاسپر مات اشاره می شود.

سنگ ماه تولد شهریور (جاسپر) به صورت عمده یافت می شوند. که اغلب به شکل رگه ها و مواد رسوبی و دگرگونی به وجود می آیند. مثل کوه های اورال، شمال آفریقا، سیسیل، آلمان و دیگر مناطق جهان. برخی از گونه های جاسپر رنگی هستند. و نمونه های زیبایی از آن ها به شکل چوب درختان تبدیل شده است. و در آریزونا یافت می شود.

خواص جاسپر برای شهریوری ها

  •  سنگ ماه تولد شهریور (جاسپر)  ترس و دلهره را از بین می برد. و شجاعت به مصرف کننده می دهد.
  • این سنگ متولدین شهریور سبب کنترل هیجانات می شود. و آن ها را در راه درست مورد استفاده قرار می دهد.
  •  احساسات غم و اندوه را از بین می برد. و در درمان افسردگی موثر است.
  • با خستگی مبارزه می کند. و باعث از بین رفتن آن می شود.
  • از گزش حیوانات شما را محافظت می کند.
  •  سنگ ماه شهریور (جاسپر) برای عملکرد کبد و لوزالمعده مفید بوده و راندمان آن ها را بالا می برد.
  •  افرادی که قصد کاهش وزن دارند می توانند از جاسپر استفاده کنند.
  •  نفخ و یوبوست را از بین می برد.
  •  در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.
  • برای کاهش دمای بدن در هنگام تب مفید است.
  •  بالا بردن عملکرد گردش خون
  • سموم بدن را نیز دفع می نماید.

سنگ-ماه-شهریور-6

سیترین سنگ تولد ماه شهریور

سیترین به رنگ های زرد، زرد پررنگ، عسلی و زرد مایل به قهوه ای وجود دارد. رنگ آن به علت وجود مقادیری از آهن در آن است. سیترین از خود دو رنگی جلوه می دهد. اگر حرارت بیند، رنگ آن سفید می شود. و سختی آن تقلیل می یابد. سختی آن 7 درجه مو است و در واقع از خانواده کوارتز بوده است. و از پخته شدن آمیتیست به صورت طلایی یا زرد متمایل به قرمز می شود. در معرض پرتو ایکس رنگ آن به قهوه ای سیر تغییر می نماید. معمولا در یک بلور آن می توان دو رنگ یا بیشتر را یافت. سیترین کمیاب است اما در فرانسه، ماد گاسکار، برزیل و جنوب ایران پیدا می شود. بیشتر بصورت تخت تراش داده می شود. اما گاهی تراش کابوشون هم به آن داده شده است.

خواص سیترین برای متولدین شهریور

سیترین همانند نیروی محرکی برای ذهن موثر است. و باعث باز شدن درب های بین ذهن والا و ادراک غریزی سطحی می شود. سیترین نماد صلح و دانش بوده. و رنگ های روشن سیترین باعث روشن شدن افکار و آگاهی کیهانی می گردد. که مخصوصا جهت بهبود غده های ترشحی داخلی و یا دستگاه گوارشی کمک می نمایند. و باعث تمیز شدن، تصفیه و از بین رفتن سموم این ناحیه از بدن می گردد.

یشم یا جید برای متولدین شهریور

يشم در رنگ های فراوان یافت می شود. رنگ سبز سیر آن بیشتر مورد علاقه است. یشم در رنگ های سفید، صورتی، قهوه ای، سرخ، نارنجی، زرد، بنفش، سیاه و طیفی از رنگ های سبز پیدا می شود. وجود آهن باعث رنگ سبز سیر در سنگ یشم است. وجود بلورهای دانه دانه و در هم رفته باعث تلالو بیشتر این گوهر می گردد. سنگ های سفید، سبز، زرد و سبز کمرنگ تحت امواج بلند فرابنفش بازتاب سفید می کنند. و تحت پرتو ایکس بازتاب شدید بنفش نشان می دهند در صورتی که یشم های تیره تر بی اثر هستند.

یشم سبز تحت فیلتر رنگ چلسی، رنگ سبز را نشان می دهد. میانمار مهم ترین معادن آن را دار می باشد. سنگ های آن در اثر هوازدگی پوست های قهوه ای می یابند. در آمریکا نوعی از آن هست که نیمه کدر است. و به راحتی نوع برمه ای نیست. در کنده کاری های سنگ های قیمتی از یشم بیشتر استفاده می شوند.

خواص یشم سنگ متولدین ماه شهریور

یشم، سنگ باستانی خدایان، نماد آرامش و خلوص است. عشق را افزایش و پرورش می دهد. یشم از ما محافظت می نماید. و روح و جسم ما را هماهنگ می سازد. شخصیت را تثبیت نموده. و خودکفایی را ترویج می دهد. داستان بلند چینی ها نشان می دهد. که سنگ یشم کلیدی برای طول عمر است. و در واقع قدرت طول عمر را نیز دارد. یشم خوش شانسی و دوستی را جذب می کند.

سنگ-ماه-شهریور-5

زیرکن سنگ زیبای متولدین شهریور

زیرکن یکی از زیباترین مجموعه سنگ ماه تولد شهریور است. این کانی معمولا به شکل منشورهای زرد کمرنگ تا قهوه ای پر رنگ وجود دارد. که انتهای منشورها به حالت هرمی می باشد. در رنگ ها و طیف های مختلف از قهوه ای، آبی، سبز و بی رنگ موجود است. خاکه آن بی رنگ است. در صخره های گرانیتی و آتشفشانی اسیدی یافت می شود. در برابر هواخوردگی مقاوم است.

خواص زیرکن به عنوان سنگ ماه شهریور

زیرکن برای حفاظت، تفکری روشن و پیشرفت در مثبت اندیشی مورد استفاده قرار می گیرد. زیرکن طبیعی گوهری برای توانمند سازی و انگیزه دادن است. گفته می شود که زیرکن بهترین همراه مسافرین است. و صاحبش را در برابر بیماری یا آسیب های حین مسافرت مصون و ایمن نگه می دارد. زیرکن به صاحبش، قدرت ماورایی را برای تعادل دوباره ذهن و درمان اختلالات عصبی زمانی که آن را در دست دارد، می دهد.

سنگ-ماه-شهریور-4

 مالاکیت سنگ متولدین شهریور

سنگ آزوریت مالاکیت یکی از اعضای خانواده مس می باشد. مالاکیت را در هر دو صورت گسترده یکپارچه و بلورین، با رنگ هایی از سبز تا آبی وجود دارد. آزوریت یک کریستال عالی در دنیای سنگ های قیمتی می باشد. که به دلیل رنگ آبی خیره کننده ای که دارد شناخته شده است. که در طول هزاران سال از طریق واکنش بین مس، هیدروژن، کربنات و اکسیژن تکامل یافته است. آزوریت ویژگی های سایه های آبی متضاد عمیق دارد. که از ترکیب آن با مالاکیت به رنگ سبز، سنگ معدنی ای تقریبا همان خواص شیمیایی را دارد. تشکیل آزوریت – مالاکیت را می دهند.

خواص سنگ آزوریت–مالاکیت برای متولدین شهریور

با بینش آزوریت و فرزانگی مالاکیت، این کریستال به شما کمک می نماید تا ذهن شما شفاف و به سطح بالاتری از آگاهی های ماورایی برسد. آزوریت – مالاکیت سنگ حقیقت و سنگ ماه تولد شهریور برای ارتقا روح معنوی است.. آزوریت به روان فردی بسیار وابسته است. درواقع گوهری بسیار مناسبی برای چاکرای چشم سوم است. نه تنها بینش شما را تقویت می کند. بلکه شما را به واقعیت هایی که ممکن است ندانید، روشن می کند. اگر چه ممکن است مغایر به نظر برسد. ولی گاهی اوقات به منظور تغییر دیدتان، شما باید از درونگری و بینش فعلی خود دور شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید