مقالات

دستبند ماه شهریور

دستبند ماه شهریور

دستبند ماه شهریور نوعی زیورآلات است که با استفاده از سنگ های قیمتی مرتبط با شهریور ماه ساخته می شود . این زینت گر دستان متولدین شهریور از سنگ هایی مثل یاقوت کبود ، لاجورد و سافایر ساخته می شود .

دستبند ماه شهریور

ریشه و منشا اصلی سنگ متولدین شهریور و بطور کلی سنگهای ماه تولد برگرفته از مباحث ستاره شناسی و طالع بینی و برخاسته از فرهنگ جوامع مختلف می باشد. امروز هر نگین سمبل متولدین یک ماه از سال است. این نگین ها براساس طالع بینی نجومی و مطابق با ویژگی های ذاتی متولدین هر ماه تعیین شده است. البته هر ماه دارای یک گوهر اصلی و چندین گوهر فرعی می باشد . از سنگ های ماه شهریور می توان برای ساخت زیورآلاتی مثل دستبند ماه شهریور استفاده کرد . این دستبند سنگی را می توان باطرح های مختلفی ساخت مثلا با یک یاقوت کبود بزرگ در مرکز ، با چند یاقوت کبود کوچک در کنار هم ،  با یاقوت کبود تراشیده شده به شکل خاص ، با حکاکی روی یاقوت کبود، مانند تاریخ تولد یا نام صاحب آن . حتی می توان دستبند با ترکیبی از یاقوت کبود و سایر سنگ های ماه تولد شهریور ، مانند لاجورد ، سافایر ، جاسپر ، کارنلین یا اونیکس ساخت . کافی است که کمی خلاقیت داشته باشید تا دستبند ماه شهريوری منحصر به فرد و زیبایی برای خود یا کسی که دوستش دارید طراحی کنید.

دستبند ماه شهریور

دستبند وسیله‌ ای زینتی است که به دور مچ دست بسته می‌ شود و از جنس‌ های ساخته می‌ شوند و می‌ توانند دارای سنگ‌ قیمتی ، مهره و پلاک باشند .

سنگ های متولدین ماه شهریور

متولدین شهریور ماه سه سنگ ماه تولد اصلی دارند : یاقوت کبود سنگی به رنگ آبی که نماد صلح، آرامش، خرد، وفاداری، صداقت و ثروت است . در رنگ های مختلفی از جمله آبی آسمانی ، آبی سلطنتی ، آبی تیره و نیلی نیز پیدا می شود . قیمت یاقوت کبود به رنگ، شفافیت، اندازه و برش آن بستگی دارد. یاقوت های کبود با کیفیت بالا می توانند بسیار گران باشند. سنگ بعدی لاجورد است لاجورد رنگی آبی دارد و محل استخراج آن کشور های افغانستان، پاکستان، شیلی، روسیه و تاجیکستان می باشد . یکی دیگر از سنگ های متولدین اردیبهشت سافایر است ، سافایر دومین ماده معدنی سخت بعد از الماس در طیف های مختلفی از رنگ آبی پیدا می شود . علاوه بر این سه سنگ اصلی، سنگ های قیمتی دیگری نیز با شهریور ماه مرتبط هستند که در بخش زیر برایتان آورده ایم انتخاب سنگ برای دستبند ماه شهریور به سلیقه و ترجیح شما و هم چنین به خواص و معانی که برایتان اهمیت دارد بستگی دارد :

  • سنگ جاسپر : سنگی با رنگ های مختلف ، از جمله قرمز ، زرد، قهوه ای و خاکستری ، که نماد ثبات ، تعادل ، شجاعت ، عزم راسخ و محافظت است .
  • کارنلین : کارنلین سنگی قیمتی به رنگ نارنجی می باشد .
  • اونیکس : سنگی است با رنگ های مختلف ، از جمله سیاه ، قهوه ای ، قرمز و سفید .

یاقوت کبود برای دستبند ماه شهریور

یاقوت کبود ، گوهر خوش شانسی و معنویت سنگی قیمتی با رنگ آبی جذاب ، از قدیم به عنوان نشان خوش شانسی ، حکمت و معنویت شناخته شده و مورد توجه جویندگان قدرت و آرامش درونی بوده است. این سنگ بی نهایت زیبا خولص معنوی و درمانی زیادی دارد . این سنگ نشانه حقیقت ، عقل و تفکر و شجاعت می باشد ، به گونه ای که این سنگ ماه تولد شهریور  را “ گوهر خردمندان ” نیز نامیده اند . در قرن‌ نوزدهم‌ میلادی گوهر شناسان‌ دریافتند که‌ یاقوت کبود از جنس کروندوم و عنصر رنگ‌ در این سنگ شهریور ماه آهن‌ و تیتانیوم‌ می باشد . یاقوت کبود سنگی است که می تواند به شما در افزایش شادی و خوشبختی کمک کند . گفته می شود که این سنگ شادی و آرامش را به ارمغان می آورد و به شما کمک می کند تا از زندگی لذت ببرید . تقویت خلاقیت و الهام از دیگر ویژگی های این سنگ است  که می تواند به شما در تقویت خلاقیت و الهام کمک کند . گفته می شود که این سنگ ذهن شما را باز می کند و به شما کمک می کند تا ایده های جدیدی را ارائه دهید. همان طور که اشاره کردیم این سنگ ماه شهریور برای ساخت دستبند ماه شهریور بهترین گزینه است برای این که این دستبند سنگی را سالیان سال داشته باشد بهتر است زمانی که از آن استفاده نمی کنید در جعبه یا کیسه ای نرم نگهداری نمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید