مقالات

سنگ ماه اردیبهشت

سنگ ماه اردیبهشت

معمولا سنگ ماه اردیبهشت زمرد در نظر گرفته می شود . زمرد سنگی قیمتی و بسیار زیبا از خانواده بریل است که به رنگ سبز متفاوت از روشن تا تیره دیده می شود . این سنگ از قدیم به عنوان یکی از گران بهاترین و محبوب ترین سنگ های قیمتی شناخته می شده و دارای خواص و معانی نمادین بسیاری می باشد .

سنگ ماه اردیبهشت

شاید یکی از دلایل انتخاب زمرد به عنوان سنگ ماه اردیبهشت رنگ سبز آن است . سبز رنگ طبیعت ، رشد و نو می باشد . این رنگ با ماهیت متولدین اردیبهشت که افرادی صبور ، با ثبات و عاشق طبیعت هستند ، هم خوانی دارد . زمرد سنگی است که از قدیم به عنوان نمادی از شجاعت، قدرت و ثروت شناخته می شده و می تواند به تقویت خلاقیت و الهام بخشیدن به ایده های جدید در متولدین اردیبهشت کمک کند. علاوه بر سنگ زیبای زمرد چندین سنگ ماه اردیبهشت هم وجود دارد که می خواهیم به آن ها اشاره کنیم از این سنگ ها می توان در ساخت جواهراتی مثل دستبند سنگی استفاده کرد :

  • آونتورین : این سنگ نوعی از کوارتز نیمه‌شفاف است که ذرات کروم موجود در آن باعث ایجاد رنگ سبز در آن می‌ شود .
  • گارنت : گارنت یا یاقوت سیلان یا حجر سیلان سنگی به رنگ قرمز است ولی در رنگ‌ های دیگر مثل سبز ، زرد کم رنگ تا زرد روشن و نارنجی آتشین نیز پیدا می‌ شود .
  • یاقوت کبود ( Sapphire ) : این سنگ دومین سنگ سخت بعد از الماس می باشد .
  • مالاکیت : یک سنگ نیمه‌ قیمتی با رنگ سبز تیره است که سختی آن ۳.۵ تا ۴ در مقیاس موس است . این رنگ به آن ظاهری منحصر به‌ فرد می‌ بخشد .
  • رز کوارتز : خاص‌ ترین سنگ ماه اردیبهشت رز کوارتز است ، این نوع کوارتز با رنگ های صورتی کم‌ رنگ ، صورتی ، سرخ گلی تا گلی پر رنگ در طبیعت پیدا می‌ شود .

ماه اردیبهشت

ماه اردیبهشت به عنوان دومین ماه از فصل بهار و از ماه های پرطراوت و دل انگیز سال است . این ماه فرصتی برای آغاز جدید ، تغییر و تحول در زندگی و نو کردن ارتباطات با اطرافیان است . این ماه دارای نماد و ویژگی های خاصی است که در فرهنگ و تاریخ ایرانی اهمیت بسیاری دارند . گل رز به عنوان ملکه گل ها شناخته می شود و نمادی از عشق ، زیبایی ، جوانی و آغاز جدید است. این گل در ماه اردیبهشت به زیبایی می شکفد و طراوت و سر زندگی را به طبیعت هدیه می دهد . رنگ سبز رنگ طبیعت ، رشد و نو شدن است . این رنگ در ماه اردیبهشت در همه جا دیده می شود و نمادی از امید، طراوت و زندگی جدید است. درخت بید درخت بلندی است که در کنار جویبار و رودخانه ها می روید . این درخت نمادی از صبوری ، استقامت و انعطاف پذیری است .

بوی بهار بویی دل انگیز و طراوت بخش است و این بو نمادی از تازگی ، زندگی و شروع یک آغاز نو می باشد . ماه اردیبهشت بهترین زمان برای سفر و گشت و گذار در طبیعت است. در این ماه هوا دلپذیر و مطبوع است و طبیعت در زیباترین حالت خود قرار دارد . الماس سنگ ماه اردیبهشت است و بالواقع تجلی گر زیبایی های این ماه می باشد که می توانید آن را به متولدین این ماه به عنوان کادوی تولد بدهید . علاوه بر نماد های ذکر شده ، ماه اردیبهشت دارای جشن و سنت های خاصی نیز هست . از جمله این جشن ها می توان به جشن سیزده به در و جشن تیرگان اشاره کرد . در مجموع ، ماه اردیبهشت ماهی پر از طراوت، زیبایی و امید است و می تواند آغازی نو و پربرکت برای شما باشد .

گردتبند سنگی

گردنبند‌ سنگی، زیورآلات منحصر به فرد و زیبا می باشد که با استفاده از سنگ‌ های طبیعی یا سنگ‌ های قیمتی ساخته می‌ شوند

خواص زمرد ، اصلی ترین سنگ ماه اردیبهشت

زمرد در فرهنگ و مذاهب گوناگون دارای معانی خاصی است. در برخی فرهنگ ها زمرد سنگی مقدس محسوب می شود و می تواند خوش شانسی و برکت به همراه داشته باشد . برخی ها معتقدند زمرد می تواند به تقویت حافظه ، تمرکز و توانایی یادگیری کمک کند . این سنگ می تواند ذهن را فعال تر و خلاق تر کند و به شما در حل مسائل پیچیده یاری رساند . زمرد می تواند به جذب ثروت و فراوانی در زندگی شما کمک کند برخی ها بر این باورند که این ماه علاوه بر روحیات انسان بر جسم او نیز تاثیرات خوبی می گذارد برای مثال می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری ها ، سم زدایی بدن و افزایش انرژی ، بهبود بینایی و کاهش خستگی چشم ، افزایش اعتماد به نفس و ارزش خود در شما کمک کند . این سنگ ماه اردیبهشت می تواند به شما در ابراز وجود بیشتر و رسیدن به اهدافتان یاری رساند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید