مقالات

سنگ ماه خرداد

سنگ ماه خرداد

به طور کلی دو سنگ را به به عنوان سنگ ماه خرداد می شناسند ، مروارید و یاقوت سفید . مروارید معروف‌ ترین و اصلی‌ ترین سنگ ماه خرداد است که گفته می شود برای متولدین خرداد آرامش و صلح را به ارمغان می آورند .

سنگ ماه خرداد

مروارید سنگی قیمتی و ارگانیک است که در صدف برخی از نرم تنان تشکیل می شود . مروارید ها در رنگ های مختلفی از جمله سفید ، صورتی ، کرم، زرد و سیاه یافت می شوند . این سنگ به عنوان اصلی ترین سنگ ماه خرداد از جواهرات گران بها و ارزشمند برای ساخت زیورآلات و نماد پاکی ، صداقت ، نجابت ، ثروت ، خوشبختی و سلامت هست و نماد پاکی ، صداقت ، نجابت و کمال می باشد بعد از مروارید یاقوت سفید سنگ ماه خرداد به حساب می آید این سنگ نوعی کوراندوم بی رنگ یا سفید است و نماد صداقت ، پاکی و وفاداری است . علاوه بر مروارید و یاقوت سفید ، سنگ های دیگر نیز به عنوان سنگ ماه خرداد شناخته می شوند که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم :

  • سیترین : سیترین نوعی کوارتز زرد و نماد شادی ، خلاقیت و وفاداری است . این سنگ برای متولدین خرداد انرژی مثبت و اعتماد به نفس به ارمغان می آورد .
  • زمرد : زمرد نوعی بریل سبز است . این سنگ نماد ثروت ، باروری و امید ، عشق و خوشبختی است و به متولدین خرداد کمک می کند تا بر مشکلات خود غلبه کنند .
گردنبند سنگی

گردنبند‌ سنگی، زیورآلات منحصر به فرد و زیبا می باشد که با استفاده از سنگ‌ های طبیعی یا سنگ‌ های قیمتی ساخته می‌ شوند

نماد های ماه خرداد

ماه خرداد ، اولین ماه تابستان ، نماد های مختلفی دارد که هر کدام معنای خاصی دارند . عنصر مربوط به ماه خرداد هوا است . هوا نماد ذهن ، تفکر ، ارتباطات و ایده پردازی می باشد . متولدین خرداد به طور کلی افرادی باهوش ، خلاق و اجتماعی و عاشق گفتگو و تبادل نظر با دیگران هستند. فلز ماه خرداد جیوه می باشد که نشانی از هوش ، فصاحت ، و تطبیق پذیری است . متولدین خرداد به طور کلی افرادی باهوش ، سریع الذهن و کسانی هستند که به راحتی می توانند با شرایط جدید سازگار شوند . زرد رنگ ماه خرداد و نماد شادی ، خوش بینی و خلاقیت است . متولدین خرداد به طور کلی افرادی شاد و خوش بین و همیشه به دنبال ایده های جدید هستند . گل مربوط به ماه خرداد رز است همان طور که می دانید رز نماد عشق ، زیبایی و اشتیاق است و در نهایت سنگ ماه خرداد مروارید و یاقوت سفید هستند که این سنگ ها سمبلی از صداقت ، پاکی و وفاداری می باشند ، ناگفته نماند که از این سنگ ها می توان برای ساخت گردنبند و دستبند سنگی مخصوص این ماه استفاده کرد .

خواص مروارید سنگ ماه خرداد

مروارید ها در داخل صدف برخی از نرم تنان دو کفه ای ، عمدتاً صدف های مروارید ، تشکیل می شوند . زمانی که یک جسم خارجی کوچک مانند ذره شن یا انگل به داخل صدف راه پیدا می کند ، صدف برای محافظت از خود در برابر تحریک کننده ، ماده ای به نام صدف ( Conchiolin ) ترشح می کند . این ماده لایه به لایه روی جسم خارجی پوشیده می شود و به مرور زمان سخت و متراکم شده و مروارید را تشکیل می دهد . تشکیل مروارید فرآیندی آهسته و طبیعی است و می تواند سال ها طول بکشد . اندازه ، شکل و رنگ آن به نوع صدف ، جسم خارجی و شرایط محیطی بستگی دارد . مروارید طبیعی در طبیعت و بدون دخالت انسان تشکیل می شوند و بسیار کم یاب و گران بها می باشند . جالب است بدانید که انواع پرورشی هم وجود دارد . این نوع مروارید ها توسط انسان و با قرار دادن یک جسم خارجی مانند هسته در داخل صدف تشکیل می شوند . مروارید ها به خاطر درخشش و زیبایی منحصر به فرد خود شناخته شده اند و نسبتاً سخت و با دوام هستند ، اما می توانند آسییب و خش ببینند . باید با احتیاط از آن ها نگهداری و استفاده شود . این سنگ ماه خرداد در بسیاری از فرهنگ ها به عنوان طلسم شانس استفاده می شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید