مقالات

سنگ های متولدین ماه آذر

سنگ-ماه-آذر-4

سنگ متولدین ماه آذر

سنگ ماه تولد آذر فیروزه می باشد. همچنین توپاز زرد و آبی، آمیتیست،یاقوت سرخ ،بریل، یاقوت زرد نیز سنگ های فرعی متعلق به ماه تولد آذر است. بسیاری اعتقاد دارند که سنگ های ماه تولد نیروهای سحری و جادویی برایشان دارند. متولدین برج قوس کماندار می توانند با استفاده از سنگ های ماه تولدشان انرژی سیاره مربوط به خود یعنی مشتری را جذب و خوشبختی را نسیب خود کنند. در این مقاله به بررسی خواص و ویژگی های سنگ های ماه تولد آذر و همچنین خصوصیات و طالع بینی متولدین آذر می پردازیم.

اصلی ترین سنگ ماه تولد آذر فیروزه

بهترین فیروزه جهان در نیشابور ایران است. و بهترین رنگ آن آبی آسمانی می باشد. اما به رنگ های سبز آبی کمرنگ و سبز آبی هم پیدا می شود. سختی آن 6 است. و شیشه را می برد. خاک آن سفید تا سبز کمرنگ است. و بیشتر بصورت کدر یافت می شود. اما گاهی بصورت نیمه شفاف نیز وجود دارد. رنگ آبی آن به دلیل وجود مس یا مس و آهن باهم است. بعضی از انواع آن در معرض تابش دراز مدت آفتاب به سبز، تغییر رنگ می دهد.

فیروزه آمریکا آهکی تر و پر حفره تر از فیروزه ایران است. تحت پرتوهای بلند فرابنفش، بازتاب سبز، زرد تا آبی درخشان از خود نشان می دهد. اما پرتوهای کوتاه فرابنفش بر آن بی اثر است. همانطور که گفتیم بهترین فیروزه آبی مربوط به ایران است. اما در مصر، مکزیک، صحرای مخاوه (Mojave desert)، در آمریکا نیز وجود دارد. سنگ هایی که به فیروزه شباهت دارند شامل لازولیت، واردیت و ادونتولیت که بقایای فسیل شده. و آبی رنگ جانوران قدیمی است.

سنگ فیروزه برای متولدین آذر

  • فیروزه بخشی از تجهیزات پزشکی بسیاری از پزشکان قرن پانزدهم بود. ادعا شده بود که این سنگ می تواند اثرات هر سمی را برطرف نماید.
  • فیروزه به عنوان شفا دهنده اصلی و سنگی از انرژی یین، بیشتر برای مقابله با اختلالات زنان موثر است.

توپاز زرد و آبی سنگ ستاره متولدین ماه آذر

توپاز یک ماده معدنی سیلیکاتی نادر است. و معمولا در شکستگی ها و حفره های سنگ های آذرین مانند پگماتیت و ریولیت، که در اواخر دوره خنک سازی آن ها شکل می گیرد. همچنین از سنگریزه های ساییده شده از آب که از جریان های رسوبات سنگ های آذرین به دست آمده اند. یافت می شونئد. برخی از رنگ های توپاز طبیعی هستند. در حالی که بعضی رنگ ها مانند آبی از حرارت دادن یا تابش به توپاز بی رنگ و یا پوشش فلزی بوجود می آیند. اغلب رنگ های توپاز بی رنگ تا شیری هستند. رنگ زرد و قهوه ای نیز رایج است. صورتی، نارنجی، قرمز، بنفش و آبی جزء توپازهای نادر و با ارزش می باشند. توپاز آبی محبوب ترین رنگ در بازار امروز است.

سنگ-ماه-آذر-2

قدرت توپاز برای متولدین آذر

توپاز آبی ترویج دهنده هماهنگی و آرامش درونی است و می تواند به ویژه در بهبود زخم ها و آرام کردن اعصاب مفید باشد. سنگهای درخشان باعث ایجاد تصاویر باد، آسمان و آب می شوند. آبی رنگ آرامش و خلوت درونی است. بنابراین توپاز آبی می تواند به ما انرژی های آرامش بخش داده، افکار و ذهن ما را متمرکز و ما را در مواجهه با هرج و مرج و احساسات منفی یاری کند.

سنگ آمیتیست ماه تولد آذر

کوارتز بلورین بنفش آمیتیست نام دارد. آمیتیست یکی دیگر از انواع سنگ های ماه آذر است. رنگ های عمیق آمیتیست معمولا مرغوب تر هستند. و حتی زمانی ارزشمندتر از الماس می باشند. در حقیقت این کریستال خواص فیزیکی سیترین را با خود دارد. وقتی کریستال انگشتر آمیتیست (انگشتر ماه آذر) به وسیله طبیعت گرم می شود، قسمتی از کریستال تبدیل به سیترین و قسمت دیگر به آمیتیست تبدیل می گردد. که این گوهر با نام آمیترین شناخته می شود. در زمین فقط  مکان های بسیار کمی به شکل طبیعی برای این واکنش وجود دارد. این سنگ ماه آذر در کشور برزیل، اروگوئه، بولیوی و آرژانتین و همینطور در تعدادی کشور آفریقایی استخراج می شود.

خواص آمیتیست سنگ ماه آذر

  • این سنگ ماه آذر برای برقراری عدالت و در امان ماندن در مقابل سرقت و دزدان است. همینطور گفته شده که استفاده از این سنگ آذر ماه با انتقال نیروی شر به عشق، فرد را در مقابل خطر و مرگ غیر طبیعی، حمله فرا روحی محافظت می نماید. آمیتیست از اندک سنگ هایی می باشد. که به شکل خاص برای مردان مورد استفاده قرار می گیرد. تا در جذب زنان به آن ها یاری کند.
سنگ-ماه-آذر

سنگ ماه اذر بریل زرد

این سنگ تولد ماه آذر در واقع بدون رنگ است. وقتی که بریل خالص شامل ناخالصی هایی باشد، سنگ دچار تغییر رنگ می گردد. کریستال های منشوری بریل به صورت هرمی، شفاف و شیشه ای یا نیمه شفاف می باشند. رنگ های این سنگ تولد ماه آذر شامل سبز تا قرمز، آبی، زرد و سفید می باشند. در صورتی که زمرد بریل سبز است. این سنگ ماه تولد آذر ماهی ها با رنگ زرد به هلیودور معروف است، این در حالی است که بریل آبی به نام آکوامارین شناخته می شود. بریل صورتی رنگ به عنوان مورگانیت شناخته می شود، در حالی که گونه هایی از آن با رنگ زیاد و غلیظ به نام بیکسبیت شناخته می شوند.

خواص درمانی بریل زرد

  • پزشکان یونانی برای افرادی که از بیماری های مثانه و سنگ های کلیوی رنج می برند، با قرار دادن بریل در آب و بعد نوشیدن آب توسط بیمار به بهبود آن ها کمک میکردند. این سنگ ماه تولد آذر ماه گوهری است که به شکل وسیعی در تمدن های باستانی به عنوان گوهر شفا و پیش گویی شناخته شده است.
  • در یک سنت قدیمی گفته شده است که با به همراه داشتن بریل، یک شخص تنبل، سخت کوش تر و شخص کند ذهن باهوش تر خواهد شد. وقتی که چیزی را از دست می دهید. اگر یک بریل را در دست خود و آن شی را در ذهن خود مجسم نمایید، این امکان را برای شما فراهم می کند. تا ادراک و برداشت های ذهنی خود را به کار بیاندازید. و مکان حدودی نگه داری جسم از دست داده را آشکار می کند. به شکل کلی بریل سنگ ماه تولد آذر و آبان می باشد.

سنگ ماه تولد آذر یاقوت سرخ

یاقوت سرخ نیز به عنوان دیگر سنگ ماه تولد آذر ماه در نظر گرفته می‌ شود. روبی یک کراندوم تشکیل یافته از سیلیکات اکسید آلومینیوم است. که رنگ آن توسط مواد کروم، آهن و یا تیتانیوم حاصل می گردد. در حالت کلی این کروم می باشد. که گوهرهای قرمز صورتی رنگ تا آلویی از آن به دست می آیند. و ما آن ها را به عنوان گونه روبی طبقه بندی می کنیم. تمام گونه های دیگر غالبا به عنوان سافیر یا یاقوت (سنگ ماه آذر) طبقه بندی می شوند. روبی همان یاقوت سرخ است. و سختی آن بسیار بالا و برابر ۹ در مقیاس مو است.

ویژگی یاقوت سرخ

  • استفاده از این سنگ ماه تولد آذر زنانه و مردانه به صورت گردنبند یا انگشتر باعث ایجاد آتش و جوش و خروش در زندگی شخص شده و او را برای رفتن به دنبال سعادت خود ترغیب می کند.
  • استفاده از انگشتر یاقوت سرخ به عنوان انگشتر متولد آذر ماه سیاهی های زندگی را با یک جرقه انرژی روشن می سازد. و در برابر سیاهی در همه سطوح غلبه می نماید.
  • روبی سبب افزایش خلاقیت می شود.
  •  آگاهی و تجلی نور را هدیه می دهد.
  • این سنگ ماه آذر برای به ثبات رساندن موقعیت اقتصادی فرد کاربرد دارد. گفته شده است تا هنگامی که یک قطعه روبی توسط شخصی حمل یا نگه داری شود، رفاه و ثروت هرگز از آن شخص عزیمت نخواهد کرد.
  • روبی نشانگر وجود عشق و علاقه زیاد بین دو نفر است. به همین علت انتخابی بسیار مناسب برای نامزدی و یا روز ولنتاین می باشد.
سنگ-ماه-آذر-5

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “سنگ های متولدین ماه آذر

دیدگاهتان را بنویسید