مقالات

سنگ های متولدین ماه تیر

سنگ-متولدین-تیر

سنگ های متولدین ماه تیر

یکی از مشهورترین سنگ های موجود در جهان، سنگ های متولدین ماه تیر است. که یاقوت سرخ نام دارد. یاقوت از خانواده کروندم می باشد. بهترین نوع آن در منطقه ماگوک، واقع در کشور برمه یافت می شود. معروف ترین نوع آن به رنگ سرخ خون کبوتر معروف است. مردم هند بر این باورند. که رنگ قرمز آن نوعی شعله درونی دارد. که هیچ کس قادر به مهار کردن ان نیست. در اکثر فرهنگ ها و در سراسر جهان این سنگ گران بها مختص متولدین تیر می باشد. در ادامه خواص و انواع این سنگ قیمتی را برای متولدین تیر بررسی خواهیم کرد.

سنگ یاقوت برای متولدین تیر

نادرترین و ارزشمند ترین یاقوت برمه ای، یاقوت سرخ ستاره ای نام دارد که به «خون کبوتر» معروف بوده زیرا همانند خون کبوتر یا قمری می باشد.  متولدین این ماه بسیار فداکار، وفادار و دوست داشتنی هستند. متولدین تیر ترجیح می دهند در یک رابطه طولانی مدت با کسی باشند. که بتوانند به آن اعتماد کنند. این ویژگی متولدین تیر می تواند نشان دهد که چرا سنگ یاقوت سمبل عاشقانه های ماندگار است.

خواص سنگ یاقوت

سنگ یاقوت احساس شوق و محبت زیادی را به شما القا می نماید. بنابراین جای تعجب نیست افرادی که تحت تأثیر آن متولد می شوند، برای تشکیل پیوند های طولانی مدت دوستی و عاطفی با دیگران از تاثیرات این سنگ الهام می گیرند.

 اگر سنگ یاقوت سنگ تولد شما است. نشان می دهد شما فردی جسور، خود انگیخته و دوست داشتنی هستید. شما سعی می کنید احساسات خود را پنهان نمایید. اما در واقع فردی احساسی هستید که به دیگران اهمیت می دهد. سنگ یاقوت با خورشید در ارتباط است و پیشینیان معتقد بودند که برای حفظ سلامت جسمی و روحی یک فرد بسیار موثر است.

سنگ-متولدین-تیر4

زمرد سنگ متولدین ماه تیر

این نوع از سنگ های ماه تیر گونه ای از خانواده کانی بریل است. و علت این نام گذاری برای آن به دلیل رنگ سبز چشم نواز این گوهر ارزشمند است. این گونه از سنگ های ماه تیر اگر که بیش از ۵ قیراط وزن داشته باشد. از یک قطعه الماس بدون عیب با درجه رنگ و خلوص پاکی بالا گران تر است. امروزه پیشرفت تکنولوژی این امکان را فراهم کرده تا بتوان رنگ زمرد را به یک سبز بسیار زیبا و مرغوب تبدیل نمود. اما زمرد طبیعی با کیفیت و رنگ زیبا، بسیار نادر می باشد. این سنگ متولد تیر ماه در افسانه های مربوط به سرخپوستان نگین متعلق به ابلیس بوده است. افسانه ها به این نکته اشاره می کنند که زمرد از سر شیطان هنگامی که از بهشت و درگاه خداوند رانده شده، افتاده است.

خواص زمرد برای متولدین ماه تیر

 محرک ظرفیت ذهنی فرد و  افزایش حافظه او می شود. زمرد این امکان را فراهم می کند. تا هوش و عقل با درک و بینش ترکیب شود و اجازه می دهد فقط یک گزینه برای انتخاب درست انجام شود. زمرد ها به این شهرت دارند که هم عاطفه و هم قلب فیزیکی را بهبود می بخشند. این سنگ متولد تیرماه حاوی نیروی قدرتمندی به عنوان یک جواهر بازسازی و درمانگری در جهت نیرو بخشی به چشم ها، قلب و سیستم ایمنی بدن و همچنین سیستم عصبی، احساسات و افکار منفی می باشد.

سنگ-متولدین-تیر2

سنگ قمر، سنگ متولدین ماه تیر

سنگ قمر حس همدلی را پرورش می دهد. این سنگ به متولدین تیر کمک می کند تا توانایی های روحی و هوشیاری خود را تقویت کنند. خلاقیت و انرژی بصری زنانه توسط سنگ قمر فعال می شود. انرژی سنگ قمر باعث ایجاد خلاقیت، شفابخشی و محافظت می شود. گفته می شود که سنگ قمر قدرت بهبودی ماه را جذب می کند و موثرترین زمان برای استفاده از آن زمانی است که ماه کامل است.

خواص سنگ قمر متولدین تیر ماه

  • مون استون یا سنگ قمر از انواع اورتوکلاز و یکی از کانیهای فلدسپار است. که حدود 60٪ پوسته زمین را تشکیل می دهد. درخشش ان مانند درخشش ماه است. سریلانکا منشا سنگ قمر است. “معنای سنگ قمر” شامل فراوانی، باروری، عشق است.
  • این سنگ خواص زیادی برای متولدین تیر دارد. این سیلیکات آلومینیوم پتاسیم بی رنگ شفاف و نیمه شفاف است. و کلاسیک ترین نوع سنگ است. سنگ قمر جای خود را در هنر مدرن جواهر سازی یافته است.
  • ثبات عاطفی را بازیابی می کند.

سنگ مروارید برای متولدین تیر

مروارید باعث رونق و پیشرفت افراد به ویژه متولدین تیر در صنعت و تجارت می شود.بسیاری معتقدند که مروارید از نظر پزشکی به تقویت و سلامت قلب کمک می نماید. همچنین گفته می شود که سنگ مروارید تعادل آب را در بدن افراد حفظ می کند. استفاده از مروارید می تواند در درمان بیماری ذات الریه موثر باشد. در زمان های قدیم نوشیدنی را همراه مروارید موجود در آن می خوردند. و بدنشان را از زهر پاک می نمودند. و معتقد بودند که در مروارید آب دهن اژدها وجود دارد.

سنگ-متولدین-تیر 3

خواص سنگ مروارید برای متولدین تیر

مروارید سنگ قیمتی بسیار معروفی است که در بستر اقیانوس ها پیدا می شود. حدود 2 درصد این سنگ آب است. بنابراین نباید در محیط گرم نگه داشته شود. از مروارید به عنوان جواهرات و هم به عنوان سنگی دارای خواص نجومی استفاده می شود. سنگ اصلی مروارید سنگی بی نقص، صاف، درخشان و گرد می باشد.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “سنگ های متولدین ماه تیر

دیدگاهتان را بنویسید