مقالات

گردنبند ماه دی

گردنبند ماه دی

گردنبند ماه دی می تواند با سنگ گارنت یا با نمادهای دی ماه ساخته شود . هنگام انتخاب این گردنبند ، مهم است که سلیقه شخصی خود و مفهومی که می خواهید گردنبند داشته باشد را در نظر بگیرید .

گردنبند ماه دی

سنگ ماه تولد دی ، گارنت است  گارنت سنگی قیمتی است که در رنگ‌ های‌ مختلف‌ وجود دارد ولی اصولا به رنگ‌ قرمز یافت می شود و به عنوان سنگی شناخته می شود که قدرت ، شور و شجاعت را به ارمغان می آورد . هم چنین گفته می شود که نمادی از محافظت ، وفاداری و دوستی نیز می باشد .در جواهر سازی‌ به‌ این سنگ‌، گاهی‌ لعل‌ هم گفته‌ می‌ شود زیرا رنگ‌ قرمز دارد . سنگ لعل به‌ دلیل‌ تنوع‌ رنگ‌ در تمام‌ دنیا به‌ خصوص‌ در کشور های‌ی مثل هندوستان ، پاکستان‌ ، برزیل و بعضا در برخی از کشور های‌ اروپایی‌ در صنعت جواهر سازی از جایگاه خاصی برخوردار است . بر اساس نماد ماه تولد دی باید گفت که لعل نماد وفاداری و پایداری است . با این که گارنت اغلب به رنگ قرمز است ، اما رنگ‌ های سبز ، زرد روشن ، آبی ، آبی متمایل به سبز ، نارنجی آتشین نیز از دیگر رنگ‌ های این جواهر است . گردنبند ماه دی را می توان از سنگ گارنت و نماد هایی مثل گیاه پیچک و صورت فلکی بز ساخت . انتخاب سنگ و نماد مناسب برای گردنبند ماه دی می تواند راهی برای نشان دادن شخصیت و ویژگی های منحصر به فرد و بهترین کادوی تولد برای متولدین این ماه باشد .

نماد های ماه دی

ماه دی ، اولین ماه از فصل زمستان ، با نماد های مختلفی شناخته می‌ شود که هر کدام معنای خاص خود را دارند . انتخاب و استفاده از این نماد ها در جواهراتی مثل گردنبند ماه دی ، لباس ، دکوراسیون و سایر اشیاء ، راهی برای نشان دادن هویت و شخصیت متولدین دی ماه و ارتباط با انرژی‌ و معانی مرتبط با این ماه می‌ باشد . البته نمادهایی مثل عدد هشت ، گل برف ، درخت کاج و الماس نیز به این ماه نسبت داده می شود در ادامه به برخی از مهم‌ ترین نماد های دی ماهی ها می پردازیم :

  • صورت فلکی بز : این صورت فلکی نماد استقامت ، پشتکار، جاه‌ طلبی، نظم و انضباط است .
  • سنگ ماه تولد گارنت : گارنت سنگی قیمتی با طیف های رنگی مختلف است و سمبل قدرت ، شور و شجاعت ، محافظت، وفاداری و دوستی می‌ باشد .
  • فلز سرب : سرب به عنوان فلز مرتبط با ماه دی و نشان ثبات، پایداری، صبر و حوصله است. متولدین این ماه اغلب افرادی متفکر، عمیق و درون‌ گرا هستند که به دنبال معنا و درک عمیق از زندگی می‌ باشند .
  • گیاه پیچک : پیچک نماد وفاداری ، عشق ابدی و فداکاری است . هم چنین نشان دهنده قدرت و استقامت در برابر سختی‌ ها می‌ باشد .
  • رنگ‌ های ماه دی : مشکی ، سبز تیره و قرمز
  • حیوانات : بز ، خرگوش و قوچ
گردنبند سنگی

گردنبند‌ سنگی، زیورآلات منحصر به فرد و زیبا می باشد که با استفاده از سنگ‌ های طبیعی یا سنگ‌ های قیمتی ساخته می‌ شوند

خواص گردنبند ماه دی با سنگ گارنت

گارنت ، جواهری با رنگ های متنوع و خواص شگفت انگیز که به دلیل رنگ های متنوع و درخشان خود مشهور است ، از خانواده ی سیلیکات ها بوده و در طیف وسیعی از رنگ ها یافت می شود . نام گارنت از واژه ی لاتین ” granatus ” به معنای ” دانه ” گرفته شده است که به دانه های انار اشاره دارد ، چرا که برخی از انواع گارنت شباهت زیادی به دانه های انار دارند . این سنگ با قدمتی تاریخی از هزاران سال پیش مورد استفاده قرار می گرفته است و در مصر باستان ، آن را سنگی مقدس می دانستند و برای ساخت جواهرات و طلسم استفاده می کردند . در قرون وسطی ، شوالیه ها از گارنت به عنوان سنگی محافظ در میدان جنگ استفاده می کردند .گارنت سنگی محبوب در صنعت جواهرات است و به دلیل تنوع رنگ و زیبایی آن به روش های مختلف تراشیده و صیقل داده می شود و می توان در انواع انگشتر ، دستبند ، گوشواره و گردنبند ماه دی به کار برده شود و پوشیدن جواهرات ساخته شده از این سنگ خواص فراوانی دارد . برخی از افراد بر این باورند که گارنت می تواند برای بهبود سلامت و شفا استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید