مقالات

انواع سنگ‌ های سیاه قیمتی

سنگ‌-سیاه-قیمتی

انواع سنگ‌ های سیاه قیمتی

سنگ‌ سیاه قیمتی با نام های اونیکس یا اسود شناخته شده وبر روی جواهرات به کار می رود که زیبایی غیر منتظره ای می بخشد. سختی این سنگ در رده هفت قرار دارد. و به همین دلیل از مقاومت بالایی در مقابل ضربه برخوردار می باشد. این سنگ بیشتر در کشورهای برزیل، اتیوپی، چک و ترکیه، استرالیا و اندونزی پیدا می شود.

ویژگی و خواص سنگ های سیاه

سنگ‌ سیاه برای افرادی که زیر فشار روحی می باشند خیلی مناسب است به این علت که این سنگ نیرو بخش میباشد. و قدرت ذهنی را افزایش می دهد و موجب افزایش اعتماد به نفس در افراد می گردد. قابل بیان است که این سنگ برای رفع بیماری های پوستی مفید است و حتی زخم ها و آفتاب سوختگی را درمان می نماید.
از سایر قابلیت های سنگ سیاه می توان به تشویق شادی و خوشبختی افزایش کنترل اعصاب کمک به تغییر عادت های بد اشاره نمود.

انواع سنگ‌ سیاه قیمتی

افراد فکر می کنند تنها یک نوع سنگ‌ سیاه قیمتی وجود دارد اما سنگ سیاه انواع گوناگونی دارد که محبوب ترین آنها سنگ اوپال، اونیکس، تورمالین، الماس سیاه است. بایستی گفت سنگ های سیاه قیمتی زیادی وجود دارد که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت.

سنگ‌ سیاه قیمتی Spinel black

یک اکسید آلومینیوم منیزیم شیشه ای جامد می باشد و استفاده از آن بعنوان سنگ های قیمتی سالها است که رخ داده است. Spinel درطیف وسیعی از رنگ های رنگین کمان رخ می دهد و حتی به وفور در رنگ سیاه دیده می شود. Spinel اکثر در کامبوج، میانمار، سریلانکا، تایلند ،افغانستان، استرالیا، برزیل، ماداگاسکار، نپال، نیجریه، تاجیکستان، تانزانیا، آمریکا مشاهده می شود.

این سنگ دارای سختی از هشت تا ده در مقیاس Moh (کانیشناسی: معیار سختی سنجی) می باشد. به همین علت برای تمام اهداف جواهرات مناسب میباشد. این سنگ برای هر نوع جواهرات همانند حلقه های Spinel، گردنبندها، آویزها. دستبندها، آرایش موها و دیگر زیورآلات زیبایی ایده آل میباشد.

سنگ‌-سیاه-قیمتی

تورمالین سیاه

تورمالین میتواند در طیف گسترده ای از رنگ ها رخ دهد و تورمالین‌ سیاه متداول ترین رنگ در تورمالین می باشد. سنگ های قیمتی تورمالین سیاه در اشکال گوناگون فانتزی و سنتی و طیف وسیعی از سبک های برش، موجود می باشد. سنگ های قیمتی تورمالین سیاه از سختی هفت تا ۷/۵ از ده برخوردار هستند که به معنای دوام و مقاومت بالای آنها می باشد. سنگ های قیمتی تورمالین سیاه جهت طراحی جواهرات مناسب می باشد.

ستاره Diopside سیاه

سنگ های قیمتی ستاره سیاه با رنگ مشکی با برش کابوچون (دامله) برش داده می شوند تا خصوصیات استرالیسم را که مطلوب آن می باشد نشان دهد. سنگ های قیمتی ستاره سیاه توسط سیلیکات منیزیم کلسیم مانند اجزاء سوزن تشکیل می شوند که جلوه ستاره ای را ایجاد می نماید. اعتقاد بر این است که سنگ های قیمتی ستاره سیاه پرخاشگری را می کاهد.

و باعث افزایش خلاقیت می گردد. این سنگ در مکان هایی همانند روسیه، پاکستان، آفریقای جنوبی، اتریش، برزیل، ایتالیا، آمریکای شمالی، سریلانکا و فنلاند پیدا می شود. سختی این سنگ میان ۵/۵ از ۱۰ در مقیاس Mohs است و این سنگ در طراحی جواهرات بایستی با احتیاط به کار برود.

سنگ قیمتی ستاره یاقوت کبود

سنگ قیمتی ستاره یاقوت کبود انواع کمیابی است که جلوه ای معروف از سیارک را در زیر نورپردازی به نمایش می گذارد. در زمان مشاهده سنگ ستاره ای یاقوت کبود به نظر می رسد که یک ستاره شش لایه روی سطح این سنگ شناور می شود.این اثر در بهترین حالت تحت یک منبع مستقیم نور دیده می شود. یاقوت کبود دارای درجه سختی ۹ از ۱۰ در مقیاس Mohs می باشد که آن را بعنوان دومین ماده سخت روی زمین تشکیل می دهد.

سنگ قیمتی یاقوت کبود سیاه اغلب مات هستند. سنگ های قیمتی یاقوت کبود سیاه یکی از بادوام ترین مواد است و میتوانید روی جواهرات از جمله انگشتر، گوشواره، گردنبند، دستبند، آویز، سنجاق از این سنگ قیمتی زیبا استفاده نمایید. جواهرات یاقوت سیاه برای جواهرات مردانه خیلی محبوب است.

سنگ‌ سیاه قیمتی Obsidian

سنگ سیاه Obsidian یک سنگ آتشفشانی است که به طور طبیعی وجود دارد و خود را بعنوان سنگ قیمتی مورد استفاده قرار می دهد. obsidian برای ساخت سرهای فلش و تیغه ها و همچنین زیور آلات مورد استفاده قرار می گرفته است.

obsidian در مکان هایی رخ می دهد که فوران آتشفشانی را تجربه کرده اند. چنین مناطقی شامل آرژانتین، ارمنستان، آذربایجان، کانادا، شیلی، جورجیا،ی ونان، السالوادور، گواتمالا، ترکیه و ایالات متحده می باشد. از آن جا که obsidian، شیشه ای آتشفشانی است. دارای درخشش بیشتری می باشد. و در مقیاس سختی ۵/۵ _ ۵ mohs از ده است.

سنگ کوارتز سیاه Rutile

سنگ سیاه کوارتز سیاه Rutile یکی از معدود سنگ های مطلوب است که مقرون به صرفه و منحصر به فرد می باشند. این سنگ ها اغلب از هندوستان وارد می شوند و منبع اصلی دیگر کوارتز سیاه در برزیل است. سختی این سنگ ها ۷ از ۱۰ mohs است. و به همین علت جهت هر کاربرد جواهرات مناسب می باشد.

سنگ‌-سیاه-قیمتی

سنگ‌ سیاه قیمتی جاسپر سیاه

جاسپر یکی از انواع سنگ های قیمتی کوارتز است که امروزه در دسترس است. جاسپر معمولا از نظر ظاهرس یک سنگ قیمتی چند رنگ، راه راه، لکه دار یا شعله ور است. جاسپر می تواند تقریبا در هررنگی شکل بگیرد و متداول ترین الگوهای جاسپر شامل تیله های جالب رگه دار، حلقه های مداری، رگه ها، لکه ها و شعله ور شدن است.

جاسپر همیشه با وضوح حتی در برشهای نازک نازک، مات و مبهم است. این سنگ درخشندگی بسیا. زیبایی دارد. سنگ های جاسپر معمولا کم عمق برش داده می شوند. این سنگ در سایز های بزرگ نیز موجود می باشد. جاسپر سیاه سختی  در مقیاس ۶/۵ _ ۷ از ۱۰ دارد و مناسب برای هر نوع طراحی جواهرات است. آویز، گردنبند و انگشتر جاسپر از دوام و سختی بالایی برخوردار می باشد و در مقابل سایش و پارگی مقاوم است.

اوپال سیاه

مشهورترین سنگ سنگ اوپال سیاه است و از استرالیا استخراج می گردد. این سنگ از محبوب ترین و باارزش ترین گونه های اوپال محسوب می شود. اوپال های سیاه اغلب حاوی اوپال معمولی نیز هستند و در زمان ساخت اوپال سیاه و تغییرات درآن نیز همچنان در پشت آن ها باقی می مانند. این اوپال معمولی باعث افزایش ارزش بدنه اوپال می شود. و رنگ و بدنه اوپال سیاه را درمقابل نور برجسته می سازد و باعث نمایش رنگ اوپال می شود.

اونیکس

از سنگ های محبوب درمیان یونانی است و نام آن نیز از کلمه یونانی برگرفته شده است. اونیکس بیشتر شبیه عقیق است ولی نوارهای آن مستقیم و بدون انحنا می باشد. که رنگ آن ب رنگ سیاه و سفید است. این سنگ از برزیل، کالیفرنیا، هند و اروگوئه استخراج می شود و از بافت ظریفی تشکیل گردیده است.

الماس سیاه

سایز بلوری و عناصر کمیاب الماس سیاه او را به سنگی نادر بدل کرده است. از این سنگ‌ در گذشته های دور به دلیل سختی و دوام بالای آن در صنایع مختلفی استفاده می کردند. الماس سیاه در جواهرات مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار مقرون به صرفه است.

دیدگاهتان را بنویسید