مقالات

بزرگترین راف الماس صورتی

راف-الماس-صورتی

بزرگترین راف الماس صورتی

راف الماس صورتی 170 قیراطی Lulo Rose که در آنگولا پیدا شده است. و ادعا می شود که بزرگترین سنگ راف الماس صورتی موجود در 300 سال اخیر می باشد. مالک این معدن، شرکت الماس لوکاپا در وب سایت خود اعلام نمود که این الماس باکیفیت type IIA که “لولو رز Lulo Rose” نامیده شده است، در معدن الماس آبرفتی لولو در منطقه غنی از الماس منطقه لوندا نورته آنگولا یافت شد.

خوشحالی کمپانی لوکاپا و دولت آنگولا

از هر 10000 الماس تنها یکی صورتی رنگ می باشد. استفن وترال، مدیر اجرایی لوکاپا (lucapa)، گفت: درنتیجه زمانی که الماس صورتی خیلی بزرگ را می یابید، قطعا به یک چیز کمیاب نگاه می کنید. انتظار می رود این سنگ صورتی در زمان حراج قیمت بسیار بالایی داشته باشد. لولو یک معدن آبرفتی می باشد به این معنی که سنگ ها از بستر رودخانه استخراج می گردند. وترال که از دفتر مرکزی شرکت در استرالیا صحبت می‌ کرد، اشاره داشت که شرکت لوکاپا در حال جستجوی ذخایر زیر زمینی معروف به لوله‌ های کیمبرلیت است که منبع اصلی الماس می باشد.

یافت الماس های بزرگ تر راف صورتی

وترال گفت: ما بدنبال لوله‌ های کیمبرلیت می باشیم که این الماس‌ ها را به سطح آورده است. زمانی که این الماس‌ های بزرگ با ارزش بالا را می یابید، قطعا از دیدگاه ما هیجان را در شکار منبع اصلی افزایش می‌ دهد. وی گفت که حدود 400 کارمند در معدن لولو مشغول به کار می باشند معدنی که امروزه دو الماس بزرگ کشف شده است در آنگولا از جمله یک الماس پاک 404 قیراطی را تولید نموده است.

به گفته لوکاپا این سنگ صورتی پنجمین الماس بزرگی میباشد که در این معدن کشف گردیده است. زمانی که 27 الماس 100 قیراط یا بیشتر در آن یافت شده است. معادن آنگولا این کشور را به یکی از ده تولید کننده برتر الماس در دنیا تبدیل نموده است.

دولت آنگولا نیز از بازیابی “تاریخی” این گوهر استقبال نمود. دیامانتینو، وزیر منابع معدنی آنگولا گفت: «این رکورد و راف الماس صورتی تماشایی که از لولو بازیافت گردیده است، همچنان آنگولا را بعنوان یک بازیگر مهم در صحنه جهانی جهت استخراج الماس به نمایش می گذارد و پتانسیل و پاداش برای تعهد و سرمایه گذاری در صنعت رو به رشد استخراج الماس ما را نشان می دهد.

راف-الماس-صورتی

قیمت الماس رز لولو 

الماس ها از لحاظ ارزش بر اساس چهار C درجه بندی می شوند – رنگ، پاکی، تراش و قیراط. زمانی که بحث الماس های رنگی می شود. به دلیل کمیاب آن ها ارزش گذاری سخت و قیمت ها شیب صعودی می گیرند. جوآنا هاردی متخصص مستقل جواهرات گرانبها گفت که نمی‌ توان حدس زد که قیمت رز لولو تا تراش نهایی در چه حد خواهد بود. الماس ستاره صورتی تراش خورده با وزن 59.6 قیراطی که در سال 2017 در هنگ کنگ به قیمت 71.2 میلیون دلار به حراج گذاشته شد در حال حاضر گران ترین الماس فروخته شده تا کنون میباشد. به منظور درک ارزش واقعی آن رز لولو بایستی طی برنامه ریزی شده برش و صیقل داده شود که الماس ها پس از تراش اغلب تا نیمی از وزن خود را از دست می دهند.

این الماس صورتی از لحاظ اندازه چشمگیر می باشد، ولی خیلی از الماس های شفاف بزرگتر از 1000 قیراط هستند. الماس کولینان که در سال 1905 در آفریقای جنوبی پبدا شد. به 3106 قیراط می رسد و در عصای پادشاهی بریتانیا قرار دارد. الماس های صورتی اغلب با معدن آرگیل در شمال غربی استرالیا مرتبط می باشند که تخمین زده می شود نود درصد از الماس های صورتی طبیعی جهان را تولید می نماید. با این حال آن ها همچنین در برزیل، هند و تانزانیا و همچنین آنگولا پیدا شده اند.

آیا الماس رز لولو رکورد الماس صورتی دریای نور را شکست خواهد داد؟

قطعا خیر لازم به ذکر است اگرچه بعضی از منابع از این الماس بعنوان بزرگترین الماس صورتی تاریخ نام برده ست اما واژه درست بزرگترین “راف” الماس صورتی جهان (در 300 سال اخیر و بعد از نادر شاه!) می باشد. در واقع پس از تراش این الماس باز هم از الماس صورتی که در ایران هست کوچک تر خواهد شد (زیر 100 قیراط) . رکورد بزرگترین الماس صورتی تراش خورده دنیا “الماس صورتی دریای نور” با وزن 182 قیراط بوده که یک الماس تاریخی بوده و در حال حاضر در موزه جواهرات ملی ایران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید