مقالات

سنگ ماه تولد

سنگ ماه تولد

سنگ ماه تولد سنگی قیمتی یا نیمه قیمتی است که مرتبط با ماه تولد هر فرد می باشد . اطلاعات در مورد این نوع سنگ ها بر اساس طالع بینی نجومی و برگرفته از فرهنگ های مختلفی است .

سنگ ماه تولد

هر ماه با یک یا چند سنگ ماه تولد خاص همراه است و اعتقاد بر این است که این سنگ ها ویژگی های خاصی دارند .بعضی از باورهای رایج در مورد سنگ ها این است که این سنگ ها می توانند شانس و ثروت را به ارمغان بیاورند . البته سنگ های ماه تولد بر اساس سنت ها و باورهای مختلف می توانند متفاوت باشند. در زیر لیستی از سنگ ماه های میلادی را بر اساس یکی از متداول ترین سنت ها آورده ایم :

  • ژانویه : الماس ، عقیق
  • فوریه : آمتیست ، یاقوت کبود
  • مارس : آکوامارین ، جاسپر
  • آوریل : الماس ، یاقوت
  • می :  زمرد ، عقیق
  • ژوئن : مروارید ، الکساندریت
  • ژوئیه : یاقوت ، اونیکس
  • آگوست : عقیق ، لاجورد
  • سپتامبر : یاقوت کبود، لاجورد
  • اکتبر : اوپال، تورمالین
  • نوامبر : توپاز، سیترین
  • دسامبر : فیروزه، زیرکن

اثرات مثبت سنگ ها

ریشه اصلی سنگ های ماه تولد از علم نجوم و اختر شناسی بر گرفته شده است و برای فرهنگ و جوامع مختلف می باشد . اصلی ترین زمینه کارایی و استفاده از این سنگ ها در امور طبیعی و درمانی آن ها در تبدیل و تبادل انرژی می باشد . گفته می شود که سنگ های ماه تولد می توانند از فرد در برابر بیماری و بد شانسی محافظت کند و باعث بهبود سلامت عاطفی و روحی فرد شوند . هم چنین سنگ های ماه تولد می توانند به تعادل چاکرا و ارتقای سلامتی عاطفی و روحی فرد کمک کنند . البته به یاد داشته باشید که هیچ مدرک و اساس علمی برای اثبات این باور ها وجود ندارد . با این حال ، بسیاری از مردم بر این باورند که سنگ های ماه تولد دارای قدرت خاصی هستند و از پوشیدن آن ها به صورت گردنبند سنگی و هم چنین از به همراه داشتن آن ها لذت می برند . درباره ی سنگ ماه تولد ، هر فردی اگر به آن اعتقاد داشته باشد خود به خود مثل تلقین درمانی عمل کرده و انرژی مثبت بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت . هنگام خرید این نوع سنگ ها مهم است که سنگی را انتخاب کنید که از آن خوشتان بیاید و کیفیت بالایی داشته باشد . می توانید سنگ های ماه تولد را در جواهر فروشی ، فروشگاه های آنلاین و حتی غرفه های محلی پیدا کنید .

فروشگاه مایند آپ مارکت

از فروشگاه مایند آپ مارکت می توانید دستبند های ماه تولد را برای خودتان و عزیزانتان تهیه نمایید .

سنگ ماه های شمسی

برخلاف سنگ های ماه تولد که بر اساس ماه های میلادی ( فرنگی ) تعیین می شوند، سنگ های ماه شمسی با ماه های شمسی تقویم ایرانی مطابقت دارند . در این سیستم ، هر ماه شمسی با یک یا چند سنگ قیمتی یا نیمه قیمتی خاص مرتبط است . برای مثال سنگ متولدین مهر ماه عقیق است که انواع مختلفی دارد . متولدین مهر ماه از عنصر هوا تشکیل شده‌ اند و افرادی با انرژی برابری ، هارمونی و عدالت پا به این جهان می‌ گذارند و همیشه در حال بر قراری تعادل هستند و تمرکز بالایی نشان می‌ دهند. اشخاص متولد مهر سعی دارند در زندگی شخصی ، کاری و عاطفی خود همیشه به دنبال ایجاد تعادل باشند . بهترین روش برای به همراه داشتن سنگ عقیق برای متولدین مهر ماه به صورت زیورآلات است . در جدول زیر اسامی سنگ ماه تولد شمسی و ماه های مربوطه آورده شده است :

ماه شمسی سنگ ماه تولد
فروردین  الماس، فیروزه
اردیبهشت  زمرد، عقیق
خرداد  مروارید، اونیکس
تیر  یاقوت، لاجورد
مرداد  زبرجد، عقیق سلیمانی
شهریور یاقوت کبود، لاجورد
مهر اوپال ، عقیق
آبان  توپاز، سیترین
آذر  فیروزه، لاجورد
دی  گارنت، عقیق
بهمن  آمتیست، عقیق سلیمانی
اسفند  آکوامارین، حدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید