مقالات

سنگ های متولدین ماه بهمن

سنگ-ماه-تولد-بهمن

سنگ های متولدین ماه بهمن

 بهترین سنگ ماه تولد بهمن آمیتیست می باشد. همچنین گارنت، جاسپر زرد، عقیق سبز، فیروزه، سوژیلیت و اوپال نیز سنگ های فرعی این ماه هستند. اعتقاد بر این است که سنگ های ماه تولد هر فرد بیشترین تطابق و هماهنگی را با ستاره نجومی و بدن وی دارد. استفاده از این سنگ ها باعث کمک به فرد متولد بهمن برای جذب انرژی کائنات و همچنین سیاره خود یعنی اورانوس می شود. در این مقاله ما به بررسی خواص و ویژگی های سنگ متولدین بهمن خواهیم پرداخت.

تاریخچه سنگ آمیتیست اصلی سنگ ماه بهمن

این سنگ بنفش را در کتب جواهر شناسی اسلامی قدیم (جمشت) گفته شده است. نام آن در لاتین amethyst می باشد. آمیتیست از زبان یونانی مشتق شده است. و به معنای (مست نبودن) است. زیرا یکی از خواص آمیتیست این است که دست بند و یا گردنبندی از این گوهر در زمانی می خواری، مانع مستی می گردد. و البته دانشمندان جواهر شناسان ایرانی و عرب نیز در کتب خود به این مسئله و این خاصیت از خواص آمیتیست اشاره نموده اند. این سنگ بنفش گوهری شفاف با سختی هفت در مقیاس موس است. و از مشهورترین نوع در خانواده کوارتز می باشد.

آمیتیست سنگ ماه تولد بهمن

آمیتیست یکی از سنگ های با ارزش خانواده کوارتز، دارای رنگی سلطنتی، غنی از بنفش – ارغوانی است. در بیشتر سایه های بنفش، یاسی تا ارغوانی روشن وجود دارد. فراوانی طبیعی و انواع نامحدود کوارتز آن را به پر استفاده ترین سنگ در تمام سنگ های معدنی قیمتی تبدیل می نماید. سنگ آمیتیست اغلب به شکل  کریستال شش وجهی یافت می شود. که معمولا در بسیاری از سنگ های آذرین و دگرگونی، به ویژه گرانیت و گنیس(سنگ جرقه) اتفاق می افتد. کلمه آمیتیست از واژه یونانی amethystos به معنای “ضد مستی” می آید. مردان خردمند در عصر گشته یونان و روم، یک قطعه آمیتیست را داخل شراب خود رها کردند تا الکل نوشیدنی را خنثی سازند.

قدرت آمیتیست سنگ متولدین بهمن

  • آمیتیست به عنوان سنگی با ارزش و زیبا با قدمت طولانی در زمان باستان جهت طلسم و جادو و سنگ رایجی برای جلوگیری از مستی بود.
  • خواص فیزیکی آمیتیست از یک مکان تا مکان دیگر بسیار متفاوت است. متخصصین سنگ شناس می توانند فقط با یک نگاه کردن به آمیتیست متوجه شوند که متعلق به چه مکانی است. آمتیست های کرانه شرقی مکزیک، بسیار پهن هستند. در حالی که نمونه هایی از جنوب غربی و مرکزی مکزیک، بسیار رنگ روشنی دارند.

سنگ-ماه-تولد-بهمن

سنگ ماه تولد بهمن گارنت

از مجموعه سنگ های ماه تولد بهمن می توان به گارنت به عنوان یک نوع سنگ ماه بهمن اشاره نمود. گارنت یا لعل مجموعه ای از مواد معدنی می باشد. که از دوران برنز به عنوان گوهرهای ارزشمند و سایش گر مورد استفاده قرار گرفته است. و امروزه نیز به عنوان سنگ متولد بهمن ماهی ها مورد استفاده قرار می گیرد. نام «گارنت» از واژه لاتین granatus  به معنای «دانه» گرفته شده. که احتمالا اشاره به Punica granatum یا همان “انار” دارد. گیاهی که شامل دانه های قرمز، مثل ابعاد و رنگ بعضی از بلورهای گارنت می باشد.

ویژگی های این سنگ شگفت انگیز برای متولدین بهمن

  • گوهرهای قیمتی گارنت، استفاده از آن به عنوان نگین انگشتر ماه بهمن برای درمان زخم و بیماری های خون بسیار مفید هستند، به همین علت صلیبیان قرون وسطی از این سنگ بهمن ماه به عنوان یک جادو محافظ استفاده می نمودند.

جاسپر سنگ شانس متولدین بهمن

جاسپر یک نوع سنگ با سختی 7 در مقیاس مو و از انواع کالسدونی و کوراتز است. که به شکل های نامنظم، ریز دانه و مات وجود دارد. جاسپر ممکن است در سایه های قهوه ای، خاکستری – آبی، قرمز، زرد، سبز و حتی بنفش دیده شود. البته جاسپر زرد سنگی می باشد. که قدرت آن با متولدین بهمن بسیار سازگار تر است.
جاسپر کروی Orbicular دارای رنگ سفید یا خاکستری و به شکل چشم است. که توسط جاسپر قرمز احاطه شده. جاسپر نواری Ribbonr با رنگ های راه راه است و در حکاکی و برجسته کاری سنگ های قیمتی استفاده می شود، که به جلوه دادن ساختار لایه ای آن کمک می کند اعتقاد برا این است که جاسپر ما را در برابر کاستی ها و خشکسالی محافظت می کند.

خواص جاسپر به عنوان سنگ ماه بهمن

  • جاسپر سنگ جاسپر زرد شما را با انرژی خورشید متصل می کند، باعث شادی، شور و مثبت گرایی می شود.
  • این سنگ به شما یادآوری می نماید که به زمین متصل، و باعث افزایش نیروی حیاتی از طریق بدن شوید.
  • از خواص سنگ یشم زرد می توان به افزایش اعتماد به نفس شما اشاره نمود. به خصوص در مواردی که احساس می کنید در هم شکسته و در موقعیت سختی هستید.
  • داشتن سنگ جاسپر زرد با شما در تمام طول روز، به کاهش احساسات استرس و اضطراب کمک می کند، آنها را با احساسات شادی و خوشبختی کامل جایگزین می کند.

سنگ ماه تولد بهمن عقیق خزه ای

عقیق خزه ای نیز به عنوان سنگ ماه تولد بهمن ماهی ها کارایی زیادی دارد. سنگ عقیق در رنگ های گوناگونی مثل سفید، خاکستری، قرمز، نارنجی، سبز، آبی و سیاه مشاهده می شود. این سنگ تولد بهمن گاهی با رنگ های متفاوت بشکل باندی یا لایه ای پدیدار می گردد. رگه های عقیق خزه ای نیز گاهی قادر است به یک درخت شبیه شود. عقیق متعلق به مجموعه کوارتز است. و با پرشدن حفره هایی در سنگ میزبان پدیدار می شود.

خواص عقیق خزه ای

  • گفته می شود که عقیق خزه ای (سبز) بهترین دوستدار باغبانان است.
  • از زمان باستان انگشتر عقیق سبز به عنوان یک ابزار ارزشمند برای تولید محصولات سالم و رشد گیاهان باغ خود استفاده شده است.
  • کشاورزان لبنیاتی در اروپا که بعضی از آن ها هنوز هم کار می کنند. مشتاقانه سنگ عقیق خزه ای را بالای درب انبار آویزان می نمایند. آن ها اعتقاد داشتند که شیر گاو می تواند در طی طوفان های رعد و برق ترشیده شود. سنگ عقیق سبز می توانند جادوی خود را بکار اندازد و مانع ترش شدن شیر شود.

سنگ-ماه-تولد-بهمن-2

سنگ ماه تولد بهمن اوپال

اوپال نیز سنگ ماه تولد بهمن است. نگین اوپال یک ماده معدنی با ساختاری غیر بلورین یا به عبارتی بدون شکل می باشد. این گوهر از مواد کروی کوچک ژل سیلیکا نامنظم ساخته شده است. گوهر اوپال معمولا حاوی ۵-۱۵٪درصد و گاهی تا ۲۰٪ درصد آب است. به همین علت اگر به درستی از این سنگ شانس متولدین بهمن محافظت نشود، ممکن است خشک شود و ترک بردارد.

خواص اوپال برای متولدین بهمن

  • از خصوصیات و ویژگی های اوپال به عنوان سنگ ماه بهمن می توان به وفاداری، بینش الهی و بصیرت عرفانی اشاره نمود.
  • اوپال نگین امید است.
  • این گوهر به عنوان یک راه کار در مقابل کم رویی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • حس ارزش در مقابل خود را افزایش می دهد. و به شما یاری می رساند. تا از حس های منفی در گذشته خود رها شوید.
  • استفاده از اوپال آبی رنگ، با خود محبت و خوشی به همراه می آورد.
  • اوپال قرمز و آتشین، قوت، جرأت و زنده دلی را به ارمغان می آورد.
  • و اوپال سیاه مشکوک است.

سنگ ماه تولد بهمن فیروزه

خیلی ها فیروزه را به عنوان سنگ ماه تولد بهمن مرد می شناسند. ولی در حقیقت استفاده از خواص آن فرقی برای هیچ یک ندارد. و می توان گفت که این گوهر، سنگ ماه بهمن زن نیز هست. نگین فیروزه در واقع فسفات مس آبدار آلومینیوم است. رنگ های آن سبز و سبز مایل به خاکستری، آبی آسمانی و سبز آبی هستند. این رنگ ها به دلیل وجود کم یا زیاد بودن عناصری مثل مس و آهن به وجود می آید. به علت وجود ناخالصی لیمونیت رگه های قهوه ای، ناخالصی شن موجب رگه های خاکستری سیر و ناخالصی سیاه به علت وجود اکسید منگنز بر سطح  و لایه رویی نگین فیروزه پدیدار می شود. به همین علت نوع اصل این سنگ ماه تولد بهمن مردانه و زنانه با رنگ آبی یک دست بسیار کمیاب است.

قدرت سنگ فیروزه

  • به عنوان چشم زخم، به طور کلی فیروزه سنگ موفقیت و کامیابی است.
  • سنگ فیروزه به عنوان یک طلسم برای محافظت از مسافران در قرون وسطی استفاده می شد.
  • در دنیای مدرن برای همه کسانی که در سفر پرواز مانند مسافران، خدمه کابین و خلبانان آن را حمل می کنند، سفری با موفقیت به همراه خواهند داشت.

سوژیلیت سنگ ماه بهمن

سوژیلیت سنگی است که به خوبی شکل بلوری را تشکیل نمی دهد، اما آن ها به طور کلی سنگ هایی درشت هستند. و اجازه می دهند فرصت بیشتری برای تولید نمونه های بیشتری در سایه های متمایز آبی و بنفش داشته باشیم.

قدرت سوژیلیت برای متولدین بهمن

  • سوژیلیت کمیاب ترین و خاص ترین سنگ ماه تولد بهمن است.
  • سمبل کنترل خود
  • سوژیلیت ذهن و ناخودآگاه ما را برای افزایش عملکرد خود باز می نماید.
  • این یک سنگ بسیار قدرتمند در زمینه ارتباط با دنیای ارواح است. و به شخص جهت استفاده از قدرت های روحی کمک می نماید.

سنگ-ماه-تولد-بهمن

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “سنگ های متولدین ماه بهمن

دیدگاهتان را بنویسید