مقالات

سنگ های متولدین ماه مهر

سنگ-متولدین-مهر-3

سنگ های متولدین ماه مهر

اوپال سنگ ماه تولد مهر است. همچنین لاجورد-زبرجد-یاقوت کبود و عقیق از سنگ های ماه مهر است. این سنگ ها بیشترین ارتباط را با ستاره نجومی مهر ماه یعنی ونوس دارند. درنتیجه متولدین مهر می توانند با استفاده از آن ها انرژی کائنات را به خود جذب نمایند.  در ادامه به بررسی ویژگی هریک از سنگ های متولدین مهر می پردازیم.

اوپال سنگ ماه تولد مهر

در زبان هندی اوپال به معنی “سنگ” و در زبان لاتین “Opalus” و در یونانی “Opallios” هر دو به معنای “دیدن تغییر رنگ” می باشد. برخی سنگ اوپال را یک سنگ رسوبی می شناسند. و جایگزین کانی های قابل حل و فسیل در نظر میگیرند. به دلیل اینکه در آب های گرم حرارت پایین غنی از سیلسیوم در شکافت ها، آتشفشانی و دگرگونی و حفره های سنگ های اطراف رسوب گذاری تشکیل می شوند.

سنگ-متولدین-مهر-2

قدرت اوپال سنگ ماه تولد مهر

در طول قرن چهاردهم، اوپال به عنوان “سنگ چشم” شناخته شده بود. اعتقاد بر این بود که این جواهر بینش را تقویت می نماید. در یونان باستان اوپال برای تقویت موهبت پیشگویی به صاحب آن، در صورت درست استفاده کردن، شهرت داشت. اگر کسی که از اوپال استفاده می کرد. قصد و نیت بدی داشته باشد، این شخص در عشق ناکام خواهد شد.

لاجورد سنگ ماه مهر

لاجورد گوهری با رنگ قابل تغییر می باشد. و این سنگ تولد ماه مهر از رنگ سبز مایل به آبی تا خود رنگ آبی و حتی آبی سیر نیز یافت می شود. لاجوردی که بیشتر مورد علاقه مخاطبان قرار می گیرد. لاجورد با رنگ آبی سیر می باشد. و همین امر موجب گران بودن آن نیز می گردد. در گذشته از این سنگ ماه تولد مهر جهت ساخت رنگ آبی و مواد دارویی استفاده می شد. بافت درونی لاجورد به گونه ای است که اگر زیر امواج فرابنفش قرار گیرد لکه هایی به رنگ نارنجی از خود بازتاب می دهد. البته این بازتاب نارنجی رنگ در لاجورد کشور شیلی از لاجورد کشور افغانستان مشهود تر است. مارکوپولو، جهانگرد مشهور در سفرنامه اش از معادنی دارای این سنگ متولد ماه مهر نام برده. که در افغانستان وجود دارد.

 

فواید لاجورد سنگ متولدین ماه مهر

این نوع سنگ یک نگین با نور آبی کدر دارا است. که نماد گسترش روح فرشتگان بوده. در بسیاری از تمدن های باستانی، همچون مصر باستان و مکزیکو (آمریکای مرکزی + لاتین)، این سنگ ماه تولد مهر ماه گوهری مقدس است. لاجورد، سمبل روشنی افکار است. و لاجورد، گوهری مهم در اساس زمین است. زیرا بیانگر نور محض می باشد. لاجورد مظهر مهر و عشق است. این گوهر، سبب ایجاد و صمیمی شدن دوستی و همکاری می شود. و باعث خلق ایده و خلاقیت می گردد.

سنگ-متولدین-مهر

یاقوت کبود سنگ متولدین مهر

یاقوت کبود سنگی با مقاومت بالا است. و بعد از الماس در جایگاه دوم از نظر سختی قرار دارد. یاقوت کبود یک کراندوم است. تمام کوراندوم هایی که رنگ قرمز ندارند. به عنوان سافیر یا یاقوت نامیده می شوند. گرچه این نام به طور کلی به سنگی که یک سایه تاریک آبی دارد گفته می شود. کراندوم یک کریستال اکسید آلومینیوم است. که در حقیقت نفوذ مقدار کمی از مواد معدنی مختلف در آن باعث تولید سنگ هایی با رنگ مختلف مانند روبی قرمز رنگ (به علت ماده کروم) می گردد. که آن را به عنوان روبی طبقه بندی می نمایند.

فواید یاقوت کبود برای متولدین مهر

یاقوت کبود به عنوان سنگ محافظ کننده از چشم بد و بازتاب انرژی های منفی آنها به سمت فرستنده استفاده می شود. داستان ها گفته اند که جادوگران از سنگ های قیمتی برای تقویت و هدایت قدرت های جادوییشان استفاده می کردند، کیمیاگران یاقوت کبود را وابسته به عنصر هوا، و اهل تصوف در هند، آن را وابسته به سیاه زحل می دانستند و اعتقاد داشتند که یاقوت کبود متعلق به قلمرو الهی و آسمانی می باشد. یاقوت کبود برای باز کردن چاکراهای خود جهت دریافت الهام و پیام ها آسمانی و همچنین کمک به روشن شدن معنای خاص پیام دریافتی استفاده می شود.

زبرجد سنگ متولدین ماه مهر

زبرجد یک سنگ قیمتی از سیلیکات‌ منیزیم و به‌ شکل بلورهاى سبز رنگ جلب توجه می کند. گفته شده که نام پریدوت از واژه ای یونانی به معنای بسیار بخشنده برگرفته شده است. این گوهر از معدود سنگ هایی می باشد. که به شکل تک رنگ پیدا می شود. این گونه از سنگ های ماه تولد مهر دارای رنگ سبز یا سبز تیره می باشد. و به دلیل وجود عنصر آهن دارای خاصیت درخشندگی صیقلی است.

دلیل رنگ سبز عمیق با هاله طلایی در سنگ زبرجد به وجود مقدار بسیار کمی آهن در آن برمی‌گردد. این مقدار آهن باعث تغییر رنگ سنگ از سبز-زرد و زیتونی تا سبز قهوه‌ای می‌شود. سنگ‌های سبز زیتونی به نام پریدوت الیوین (Olivine)، سبز مایل به زرد کریزولیت (Chrysolite) و سبز بهاری پریدوت (Peridot) شناخته می‌ شوند. ذخایر پریدوت شامل جزیره سنت جانز در مصر، چین، میانمار، برزیل، نروژ، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و آفریقا

خواص زبرجد سنگ ماه تولد مهر

جواهراتی همچون انگشتر ماه مهر مردانه و زنانه و یا گردنبند ماه تولد مهر با نگین زبرجد مانند رنگ سبز زندگی بخشش، زندگی ها را با رشد، تجدید و تولدی دیگر بار همراه می کند. پریدوت به عنوان یک کنترل کننده همه سیستم غدد لنفاوی با کمک به تجدید بافت و پاکسازی بدن با تقویت مایع خون یک جان دوباره به اشخاص می بخشد. کاهش تب، یاری رساندن در هضم غذا، آرام کردن دستگاه عصبی، بهسازی زخم حشرات  و کبد. از جهات فراوانی سلامت و کارایی چشم را تقویت می کند.

سنگ-متولدین-مهر-4

سنگ ماه تولد مهر عقیق

عقیق خوش شانسی را به عنوان سنگ ماه تولد مهر برای متولدین این ماه فراهم می نماید. از فراوان ترین سنگ های روی زمین است. معمولا کدر و نیمه شفاف است. اما بصورت شیشه سان هم وجود دارد. و تقریبا می توان گفت به همه رنگ وجود دارد. عقیق از ریز بلورهای کوارتز با ناخالصی های متفاوت شکل گرفته است. سختی این سنگ بین 6 تا 7 و بلور های آن بصورت تریگونال می باشد.

نیروهای ماورائی یاقوت کبود برای متولدین مهر

یاقوت کبود به عنوان یک سنگ محافظ در برابر چشم بد و تاب‌اندازی انرژی منفی به سمت فرستنده استفاده می‌ شود. در داستان‌ ها ذکر شده است که جادوگران از سنگ‌ های قیمتی برای تقویت و هدایت قدرت‌ های جادویی خود استفاده می‌ کردند. کیمیاگران آن را به عنصر هوا و اهل تصوف در هند آن را به سیاه زحل مرتبط می‌ دانستند و باور داشتند که یاقوت کبود به قلمرو الهی و آسمانی تعلق دارد. یاقوت کبود برای باز کردن چاکراهای خود به منظور دریافت الهام و پیام‌ های آسمانی و همچنین کمک به روشن شدن معنای خاص پیام دریافتی، استفاده می‌ شود.

در زمان مدیتیشن، یاقوت کبود به شخص امکان می‌ دهد تا پتانسیل پنهان خود را کشف کند و بینش خود را درباره زندگی و کارش تقویت کند. این سنگ می‌ تواند به شخص کمک کند تا تمرکز خود را در یک مسیر ذهنی شفاف تر قرار داده و تفکرات خود را بهتر سازماندهی کند تا سفر خود را آغاز کند. یاقوت کبود می‌ تواند به شخص در دستیابی به آرزوها و خواسته‌ های مادی کمک کند و همچنین در نگهداری ثروت کسب شده مؤثر باشد. این نشان می‌ دهد که یاقوت کبود یک جواهر برای کنترل تصمیم‌ گیری‌ های صحیح در زندگی است و باید از آن غافل نشوید. همچنین، یاقوت کبود سنگ ماه تولد مهر، اردیبهشت، و دی ماه و سنگ اصلی ماه تولد شهریور است.

خواص سنگ خوش شانسی

سنگ عقیق برای روح و بدن خواص زیادی دارد. در گذشته نیز روایات و احادیث بسیاری در مورد استفاده از این سنگ بیان شده است. به نقل از امام باقر (ع) در دست داشتن این گوهر باعث افزایش رزق و روزی و بی نیاز شدن از بقیه می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید