مقالات

سنگ کوارتز لیمویی یا سنگ پول

سنگ-کوارتز-لیمویی

سنگ کوارتز لیمویی 

سنگ کوارتز لیمویی شامل سنگ هایی با رنگ های مختلف است از جمله : سنگ کوارتز بی رنگ، رز کوارتز یا همان کوارتز صورتی، سنگ کوارتز دودی، کوارتز آبی و … که کوارتز لیمویی نیز یکی از انواع بسیار شکیل آن می باشد. سنگ کوارتز لیمویی به سنگ پول نیز معروف است.

  •  کوارتز لیمویی دارای سختی برابر با ۶ تا ۷ است.
  • بسیار شفاف و ظاهر آن شبیه به شیشه می باشد.
  • کوارتز لیمویی از لحاظ شباهت ظاهری، بسیار شبیه به سنگ سیترین بوده با این تفاوت که رنگ آن لیمویی تر است‌.

خواص و ویژگی های سنگ پول

همانطور که گفته شد کوارتز یک خانواده بزرگ از سنگ های زینتی با رنگ های مختلف و بسیار زیبایی می باشد. امروزه بر این باورند که سنگ کوارتز لیمویی به عنوان نوعی سنگ شکن طبی طبیعی دارای خواص و فواید زیر است :

این سنگ در رفع و دور کردن احساسات ناخوشایند در آدمی بسیار موثر می باشد. این احساسات ناخوشایند شامل :خشم، غم و اندوه، استرس و اضطراب و منفی نگری است. همچنین علاوه بر رفع و دفع این احساسات موجب جذب و ایجاد شادی و نشاط می شود و بسیار موثر است.

سنگ-کوارتز-لیمویی-3

سنگ کوارتز لیمویی دارای این قدرت و نیرو می باشد که انرژی های منفی بدن انسان و محیط اطراف آن را جذب می نماید. گفته شده است که نگه داری و همراه داشتن این سنگ باعث تقویت و افزایش حافظه می شود. از این سنگ برای تیز کردن ذهن و تمرکز افکار نیز استفاده می شود.  این سنگ همچون یک فیلتر، حواس پرتی غیرالزامی را از ذهن پاک می نماید.

لازم به ذکر است که این سنگ سبب جذب امواج مخرب محیط مانند امواج موبایل، تلویزیون و … شده است. و مانع از تاثیرگذاری این امواج نیز خواهد شد. در ضمن سنگ کوارتز لیمویی برای مدیتیشن نیز سنگی بسیار مناسب می باشد.

کاربرد کوارتز لیمویی

آمتیست و سیترین که نوعی کوارتز می باشد. به عنوان سنگ های ماه تولد در ساخت زیوالات و جواهرات بیشترین کاربرد را دارند. زیورالات و جواهرات که از جنس کوارتز هستند. با تنوع بسیار زیاد در بازار یافت می شوند. و به راحتی می توان هر نوع کوارتزی را در هر رنگی و به هر شکلی یافت.

امروزه سنگ های کوارتز از جمله کوارتز لیمویی در ساخت و درست کردن زیورآلاتی مثل انگشتر مورد استفاده قرارمی گیرند. و مختص قشر خاص زن یا مرد نمی باشد. و برای هر دو جنس زن و مرد می توانند از زیورالات و جواهراتی کوارتزی از جمله زیورالاتی که از کوارتز لیمویی ساخته شده اند. مانند گردنبند، دستبند، انگشتر، سنجاق سینه و…استفاده نمایند.

نحوه نگهداری کوارتز لیمویی

سنگ کوارتز لیمویی دارای سختی و دوام مناسبی است. به طور کلی می توان گفت این سنگ با اینکه شکننده می باشد. اما نسبت به سنگ های قیمتی دیگری همچون یاقوت کبود یا زمرد و الماس سخت تر است. به منظور شستشوی آن همانند سایر سنگ ها، از آب و صابون و یک حوله نرم استفاده نمایید.

سنگ-کوارتز-لیمویی-2

شارژ سنگ کوارتز لیمویی

برای شارژ مجدد می توانید هر ماه به مدت یک شبانه روز این سنگ را در آب جاری قرار دهید. و سپس به منظور آماده شدن برای جذب انرژی های منفی محیط، به مدت حدودا 20 دقیقه در زیر نور خورشید قرار دهید. اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر این سنگ را به مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید و یا گرما و یا تغییرات دمایی قرار دهید، آسیب جدی به آن وارد می شود.

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “سنگ کوارتز لیمویی یا سنگ پول

  1. MSR72 گفت:

    انگشتر یا دستبند با این سنگ اگه بخواهیم برامون ساخته میشه؟ سفارشی؟ ازش خیلی زیاد خوشم میاد مخصوصا لیمویی❤

دیدگاهتان را بنویسید