مقالات

سنگ آکوامارین یا الهه دریاها

سنگ-آکوامارین-4

سنگ آکوامارین

نام آکومارین از یک واژه قدیمی لاتین به معنای آب دریا (Aqua) مشتق شده است. این گوهر همواره با داستان ها و افسانه های بسیاری همراه بوده. در گذشته نیز دریانوردان برای حفاظت از طوفان و حوادث دریایی سنگ آکوامارین را همانند طلسمی قدرتمند با خود حمل می کردند. به همین دلیل به الهه دریاها معروف بود. همچنین از خواص آکوامارین جهت دفع سموم و در سحر و جادو برای دفع طلسم ها استفاده می شده است.

خواص سنگ آکوامارین (Aquamarine)

  • تعادل و تنظیم چاکرای پنجم

  • آکوامارین سنگ شجاعت و وقار است که به رنگ آبی یا سبزآبی شفاف مشاهده می شود.

  • قدما این سنگ را سنگ شجاعت می دانستند و حس می کردند که همراه داشتن این سنگ، آنان را در بازگشت صحیح و سالم و موفق از سفرهای دریایی یاری می کند.

  • به همراه مومیایی های مصر باستان مهره هایی از جنس آکوامارین پیدا شده است.

  • در شرق به عنوان سنگ پیشگویی و عرفان از احترام بالایی برخوردار است.

  • آکوامارین باعث خلوص و ایجاد آرامش در طبیعت و شخصیت دارنده اش می شود. و سمبل آرامش می باشد.

  • هر چند آکوامارین موارد استفاده بسیاری دارد اما قویترین انرژی های آن در حوزه گشایش روان است. اگر شما به افکار و ارتعاشات دیگر افراد حساسیت دارید. آکوامارین را با کوارتز دودی استفاده کنید. چرا که این ترکیب، دقت تاثیرهای وارده را کاهش می دهد. کوارتز به دفع انرژی منفی و مازاد شما کمک می نماید.

  • آکوامارین وابستگی شخص را به مواد مخدر می کاهد. و با تقویت کلیه ها، کبد، طحال و تیروئید به دفع اخلال کمک نموده و به این ترتیب کل جسم را تصفیه می سازد. مدت ها پیش عینک ها از آکوامارین که تسکین دهنده چشم است، ساخته می شد.

  • اگر روی گردن به عنوان یک گردنبند کوچک استفاده شود، بسیاری از مشکلات گردن و گلو را درمان می کند. اگر بر روی غده یا زخم متورم قرار داده شود، تورم را کاهش می دهد. ورم لوزه مزمن با به گردن انداختن آکوامارین به همراه فیروزه، سودالیت و توپاز آبی، تسکین پیدا می کند. همچنین تأثیر خوبی روی تیروئید دارد. و تقریباً برای تسکین تمام دردهای گلو و گردن مفید می باشد.

  • این سنگ با شکوه در جادوگری همراه شخص می شود تا استفاده از قدرت های روان بینی را تقویت کند.

  • با قرار دادن یک تکه آکوامارین در لیوانی از آب نوشیدنی و قرار دادن آن به مدت سه ساعت زیر نور ماه کامل و در صورت امکان در فضای باز، اکسیری آرامش دهنده و تصفیه کننده به وجود می آید. و سپس سنگ را از آب درآورده، آب را به منظور تصفیه سازی و تقویت روان بینی بنوشید.

  • ایجاد سدی در برابر امواج و ارتعاشات دیگران

  • جلوگیری از تاثیر افکار منفی و جذب امواج مخرب ذهن

  • کاهش استرس

  • افزایش تسلط بر اعصاب

سنگ-آکوامارین-3

خواص آکوامارین در چاکرا درمانی

این گوهر به‌ واسطه رنگ آبی دریایی خود به‌ عنوان نماد آب شناخته‌ شده است. از خواص این گوهر در چاکرای گلو و قلب (پنجم و چهارم) استفاده می‌ شود. انجام مدیتیشن با این سنگ موجب از بین رفتن مشکلات ناشی از گلودرد و سایر بیماری‌ های التهابی می شود. بهره بردن از انرژی این سنگ مانند تازه شدن جسم و روح است.

مشخصات کانی‌ شناسی

آکوامارین سنگی از خانواده بریل می باشد که بعد از زمرد شناخته‌ترین عضو از این خانواده محسوب می‌ شود.

سختی این سنگ در مقیاس موس برابر با 8 می باشد. و دارای جلای شیشه‌ای است. این گوهر دارای ساختار سیلیکات بریلیوم آلومینیوم است. بلورهای این سنگ قیمتی درشت و شکننده بوده و همچون زمرد دارای ترک‌ هایی بر روی سطح خود هستند.

رنگ آکوامارین

رنگ سنگ آکوامارین اکثر مواقع یکدست بوده. و به‌ ندرت درون آن پراکندگی رنگ دیده می‌ شود. رنگ بسیار جذاب و خیره‌ کننده آبی دریایی آن طیف آبی روشن تا کمی تیره را در بر می‌گیرد. رنگ آبی سیر این گوهر بسیار نادر و کمیاب می باشد. و تنها در معدن Royal Stone ماساچوست آمریکا می توان یافت.

رنگ آب دریایی این سنگ مشخص بارز آن است. و وجود پدیده چشم‌ گربه در آکوامارین سبب بالا رفتن کیفیت و ارزش این سنگ می‌ شود. در صورت وجود انواع استار این گوهر بسیار نادر و گران‌ بها می‌ باشد.

به‌ صورت کلی هر چه رنگ سنگ آکوامارین تیره‌ تر باشد از ارزش بیشتری نیز برخوردار است.

وجود عنصر آهن در بریل باعث ایجاد رنگ آبی آکوامارین شده است. و در صورتی‌ که این عنصر در هنگام تشکیل گوهر وجود نداشته باشد. بریل به رنگ اصلی خود یعنی بی‌ رنگ رشد می کند.

استفاده از سنگ آکوامارین در جواهر سازی

طبق گفنه ها پرنسس اوگنیای اسپانیا، سنگ آکوامارین را به عنوان جواهری گران بها دوست داشته است. این یک سنگ خیره کننده برای دیدن است، آبی زیبا که قلب را با آرامش پر می کند. یکی از بهترین راه های بالا بردن ارتعاشات داخلی شما انتخاب جواهرات سنگ قیمتی می باشد. تماس مستقیم با پوست بدون شک بهترین روش برای جذب این انرژی های تسکین دهنده است. چه آویز، چه انگشتر و چه دستبند سنگ آکوامارین که مستقیماً به نبض متصل می شود، می تواند قلب شما را مستقیماً با خواص درمانی خود  تغذیه کنید.

سنگ-آکوامارین-2

تمیز نگه داشتن سنگ آکوامارین

گرچه جواهرات آکوامارین شما ممکن است با توجه به شباهتی که به دریا دارد. نیاز به تمیز شدن نداشته باشند، اما همیشه تمیز نگه داشتن سنگ های قیمتی کمک می کند. تا این سنگ ها بتوانند انرژی خود را شارژ نگه دارند. برای تمیز نگه داشتن این سنگ می توانید چند ساعت آن را در آب غوطه ور نمایید.

یا اگر می خواهید سریع تر این سنگ را تمیز کنید، از آب گرم و صابون استفاده کنید تا سموم را بشوید. و سنگ قیمتی شما را پاک کند. اطمینان حاصل کنید که آبی که برای تمیز کردن استفاده می کنید خیلی گرم نباشد. زیرا آخرین چیزی که می خواهید این است که بلور سبز مایل به آبی زیبا شما دچار شوک گرمایی شود.

جمع بندی

این سنگ برای کسانی که جذب انرژی بسیار زیبای اقیانوس می شوند. سنگ بسیار شگفت انگیزی است. نام آن در یونان باستان به آب دریا ترجمه شده است. چه محصور در خشکی باشید یا حتی اگر در نزدیکی دریا زندگی می کنید، این سنگ بسیار خاص است که همیشه باید نماد اقیانوس را نزدیک قلب خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “سنگ آکوامارین یا الهه دریاها

دیدگاهتان را بنویسید