مقالات

غار کریستالی در مکزیک

غار-کریستالی

غار کریستالی در مکزیک

همان گونه که می دانیم در جهان عجایب و پدیده های گوناگونی وجود دارد. که قدرت خالق آن را به رخ دنیا می کشد. یکی از این پدیده ها که در کشور مکزیک، کشوری در آمریکای شمالی می باشد. غار کریستالی است. این غار کریستالی در جهان منحصر به فرد است. و تماشای آن برای گردشگران تور مکزیک بسیار جذاب خواهد بود.

در سال ۱۹۱۰، در معدن نائیکا در مکزیک غار عجیبی کشف شد. که شبیه غار شمشیرها بود. این غار یک راهروی ۸۰ متری دارد که پر از کریستال های سلنیتی می باشد. که اندازه ی تعدادی از آن ها حتی به ۲ متر هم می رسد. این غار که ۱۲۰ متر در زیر زمین قرار گرفته است. به روی کاوشگران و در نهایت به روی گردشگران باز شد. و به همین دلیل خیلی از این کریستال های زیبا از بین رفتند.

غار-کریستالی

نام های دیگر غار کریستالی

از دیگر نام های این غار می توان به:
  • غار کریستالی
  •  غار بلور
  •  غار نایکا

غـار بلور یا غار کریستالی

نام های بلور و کریستال که از وجود بلور و کریستال های موجود در این غـار سرچشمه می گیرد.
عده ای از زمین شناسان و دانشمندان هنگامی که در حال کشف بیابان های چی هوآهوآن بودند. به ورودی غاری برخورد کرده. و غار کریسـتالی و حیرت انگیز مکزیک، بزرگترین غار کریستالی در جهان را یافتند.
غار بلور یا غار کریستال 300 متر (980 فوت) زیر زمین بیابان های چی هوآهوآن، در ایالت چی هوآهوآ قرار دارد.
دمای هوای غار کریسـتالی در جهان حدود 58 درجه سانتی گراد است و بسیار گرم است. همچنین نمی توان از رطوبت بسیار بالای آن چشم پوشی کرد. رطوبت هوا در غار کریستالی بین 90 تا 99 درصد متغیر بوده و دمای بالای هوا، همچنین رطوبت بسیار زیاد آن موجب شده است افراد بدون در نظر گرفتن تمهیدات امنیتی و بدون داشتن لباس مخصوص، بیش از 15-10 دقیقه در آن دوام نیاورند. و به سرعت از غار خارج شوند. زیرا در غیر اینصورت در درون غار رسما کباب خواهند شد. و جالب است بدانید حتی افراد با داشتن لباس های مخصوص، حداکثر حدود 45 دقیقه درون غار دوام می آورند.

غار-کریستالی

غار نایکا

اما نام نایکا برگرفته شده است از وجود این غار در میان کوه های نایکا می باشد.
وقتی از دور و ارتفاعات غار کریستال را تماشا می کنیم نعل اسبی را در میان بیابان های چی هوآهوآن و در دل کوه های نایکا مشاهده می کنیم که درون آن دنیایی از بلور های غول آسا، برنده و تنومند وجود دارد. 
درون غـار مملو از کریستال های سفید رنگی است که بزرگی آن به ۱۱ متر ارتفاع، 4 متر قطر و حدود 60 تن می رسد. برای توصیف بزرگی کریستال های درون غار همین قدر کافی است که بدانید افراد ایستاده در کنار برخی از کریستال ها به اندازه یک انگشت انسان به نظر می رسند. جنس بلور ‌های شفاف این غار، از کوارتز یا در کوهی است.

تور های عجیب ترین غار های جهان

غار کریسـتالی در جهان که از نادر ترین جاذبه های دیدنی دنیا و همچنین تور مکزیک است، تنها چند دهه از کشف از آن می گذرد.
از عجیب ترین غارهای دنیا می توان به غارهای آلاسکا، ایسلند و ایات متحده نیز اشاره کرد، گردشگران می توانند به راحتی با استفاده از تور لحظه آخری و یا تورهای گردشگری و مسافرتی به بازدید از این غار ها بروند.

دیدگاهتان را بنویسید