مقالات

گران قیمت ترین گوشواره های جهان

گران قیمت ترین گوشواره های جهان

گران قیمت ترین گوشواره های جهان

گران قیمت ترین گوشواره های جهان، با توجه به گفته‌های مورخان، آراستن گوش‌ ها با استفاده از سنگ‌ های قیمتی یک سنت قدیمی است که به حدود 5000 سال قبل بازمی‌ گردد. این سنت هنوز هم در جوامع مختلف وجود دارد و به نظر می‌ رسد که علاقمندی به جواهرات درخشان و استفاده از آنها بر روی گوش‌ها همچنان پابرجاست. از گوشواره‌ های قطره‌ ای الماس مانند گوشواره‌های Marie Antoinette تا جفتی از الماس‌ های کمیاب صورتی و آبی، این‌ها تنها برخی از گران‌ قیمت‌ ترین گوشواره‌ های جهان هستند که تا به امروز شناخته شده‌اند.

1. گوشواره های الماس صورتی آرتمیس و آپولو آبی

گوشواره‌های الماس با تراش اشک آرتمیس صورتی و آپولوی آبی، که با قیمتی شگفت‌ انگیز حدود 79 میلیون دلار استرالیا در حراجی ساتبی به فروش می‌رسند، رکورد گران‌بها‌ترین گوشواره‌های حراج شده تاکنون را دارند. این گوشواره‌های الماس بی‌نظیر در سال 2017 توسط یک خریدار ناشناس خریداری شدند و با مجموعاً بیش از 31 قیراط به دست آمدند. الماس آبی آپولو با قیمت حدود 58 میلیون دلار استرالیا فروخته شد، در حالی که الماس صورتی تقریباً یکسان با آرتمیس، با قیمت حدود 21 میلیون دلار استرالیا به فروش رسید.

قیمت‌های نجومی جواهرات در دو سال اخیر به سطح جهانی تبدیل شده است و اکنون می‌توان گوشواره‌های آرتمیس و آپولو را به لیست گران‌بها‌ترین گوشواره‌ها اضافه کرد. در حالی که الماس‌ها به عنوان جفتی از گوشواره‌ها برای فروش تبلیغ می‌شدند، در تاریخ 16 مه 2017 در حراجی ساتبی در ژنو به صورت تکی فروخته شدند، زیرا هر سنگ بسیار استثنایی و گران‌بها بود. مناقصه الماس آبی آپولو با وزن 14.54 قیراط به طور نسبتاً سریع بین دو یا سه خریدار تلفنی انجام شد.

قیمت نهایی بزرگ‌ترین الماس آبی رنگ فانتزی بدون عیب و نقص داخلی که تا به حال در حراجی عرضه شده است، 42,087,302 دلار بود. این جواهر یک جایزه حماسی برای کلکسیونر بود. طبق گزارش GIA، آپولو بلو یک الماس نوع IIb است که گروهی کمتر از نیمی از یک درصد از کل الماس‌ها را شامل می‌شود. مناقصه الماس آرتمیس صورتی با وزن 16 قیراط کمی بیشتر طول کشید و چند نفر دیگر در این حراجی شرکت کردند. در پایان، الماس صورتی با تراش آرتمیس به قیمت 15,338,176 دلار به فروش رسید. باید ذکر کرد که گوشواره‌های الماس آرتمیس و آپولو همچنان با یکدیگر باقی خواهند ماند. خریدار، که هویتشناشناس است، هر دو سنگ را با قیمت کلی 57,425,478 دلار خریداری کرد.

گران قیمت ترین گوشواره های جهان

گران قیمت ترین گوشواره های جهان

2. گوشواره الماس ماری آنتوانت

گوشواره‌های الماسی که توسط لوئی شانزدهم به ماری آنتوانت هدیه شده بودند، در مجموع حدود 34.6 قیراط بودند و دارای یک تاریخچه جذاب هستند. پس از کشته شدن ماری آنتوانت در جریان انقلاب فرانسه، گوشواره‌های الماس با شکل گلابی به ناپلئون سوم هدیه داده شدند و سپس به دوشس بزرگ روسیه، تاتیانا یوسفوف، قبل از اینکه به دست جواهرسازانی مانند کارتیه و هری وینستون بیافتند، اهدا شدند. ارزش دقیق گوشواره‌های ماری آنتوانت قابل محاسبه نیست، اما احتمالاً یکی از گران‌بهاترین گوشواره‌های تاریخ هستند. در نهایت، گوشواره‌های الماس ماری آنتوانت به مؤسسه اسمیتسونیان اهداء شدند و در حال حاضر در نمایشگاه موزه ملی تاریخ طبیعی به نمایش گذاشته شده‌اند.

3. گوشواره زمرد لورن شوارتز آنجلینا جولی

در مراسم اسکار 2009، آنجلینا جولی به تنهایی به همه ما یادآوری کرد که جواهرات زمرد چقدر زیبا هستند. گوشواره زمرد با وزن 115 قیراط که توسط لورین شوارتز طراحی شده بود، با قیمت تقریباً 3.4 میلیون دلار استرالیا فروخته شد و از بین گرانبهاترین جواهرات زمردی است که تاکنون در حراج قرار گرفته‌اند.

گران قیمت ترین گوشواره های جهان

گران قیمت ترین گوشواره های جهان

4. گوشواره الماس گلکوندا

گوشواره‌ های الماسی به وزن 23.11 قیراط که از طریق حراجی گران قیمت کریستیز خریداری شده بودند، در سال 2011 با قیمت بی‌نظیری معادل 12.8 میلیون دلار استرالیا به حراج عرضه شدند. این گوشواره‌های درخشان، حاوی الماس‌های گلکوندا هستند که از معادن گلکوندا در هند استخراج شده‌اند.

5. گوشواره الماس

گوشواره‌ های الماس اشک Boehmer et Bassenge با وزن تقریبی 52.55 قیراط و 50.47 قیراط، یکی از جفت‌ های عجیب‌ ترینی هستند که تا به حال فروخته شده‌اند. این گوشواره الماس تراش مارکیز به نام Miroir de L’amour با قیمت تقریبی 26 میلیون دلار استرالیا به فروش رسید.

بزرگترین جفت گوشواره با طول 200 سانتیمتر (78.74 اینچ) است و توسط Ramkumar Sarangapani از هند در دبی، امارات متحده عربی در تاریخ 7 دسامبر 2020 به نمایش گذاشته شد. گوشواره الماس آبی آپولو به عنوان گرانبهاترین گوشواره جهان در نظر گرفته شده و رکورد جهانی را به عنوان گران‌ترین گوشواره جهان به ثبت رسانده است.

دیدگاهتان را بنویسید