مقالات

سنگ های متولدین ماه اسفند

سنگ-ماه-تولد-اسفند

سنگ های متولدین ماه اسفند

اصلی ترین سنگ ماه تولد اسفند آکوامارین است. یشم، سنگ خون، آمیتیست، یاقوت سرخ، یشم، یاقوت کبود، بلور کوارتز نیز سنگ های فرعی این ماه هستند. سمبل ماه تولد اسفند ماهی و سیاره حاکم بر آن ها نپتون است. آن ها می توانند با استفاده از سنگ ماه تولد خود انرژی کیهانی را از نپتون جذب نمایند. و طالع خود را با آن هماهنگ سازند. در این مقاله به بررسی سنگ های متولدین اسفند می پردازیم.

آکوامارین سنگ ماه تولد اسفند

از آنجایی که عنصر وجود اسفندی ها آب می باشد. بهترین سنگ ماه تولد اسفند برای آن ها آکوامارین است. این کانی نوع سبز آبی بریل است. آکوامارین به معنی آب دریا بوده. بلورهای این سنگ معمولا درشت و بدون ناخالصی با سختی 7.5 هستند. و معمولا دارای خطوطی در طول بر روی خود می باشند. سنگ آکوامارین از خود دو رنگی نشان می دهد. و بصورت بیرنگ و آبی سیر خود را نمایان می کند.

خواص آکوامارین به عنوان سنگ ماه تولد اسفند

  • قدیم به سنگ الهه دریاها معروف بوده است.
  • در مصر باستان سنگ های از جنس آکوامارین به همراه مومیایی ها کشف شده است.
  • در شرق این گوهر با نام سنگ عرفان و پیشگویی مورد احترام واقع می شده است.
  • سحر و جادو، به منظور درست کرن فضایی برای جلوگیری از نفوز طلسم ها بر روی فرد برای دخول به ضمیر ناخودآگاه استفاده فراوانی می شد.
  • نویسندگان قرون وسطی ادعا می کردند که اکواریوم محبوب ترین و موثرترین بلور در معابد یهودیان باستان بوده است.
  • بسیاری از روش های استفاده از سنگ آکوامارین به عنوان ابزار مذهبی و غیب گویی در ادبیات باستانی پیدا می شود.

 یشم سنگ ماه تولد اسفند

برای سالیان طولانی و قرن ها تصور می شد که این سنگ ماه اسفند تنها یک گونه گوهر قیمتی و ارزشمند است. در خلال سال ۱۸۶۳ این باور تغییر یافت. دو گونه یشم کشف شد. یشم سبز درجه یک برمه ای یا ژادئیت Jadeite و سنگ نفریت Nephrite یا در واقع یشم کم قیمت که سختی آن از یشم سبز برمه کمتر است. یشم سبز برمه با سختی ۶٫۵ تا ۷ در ابعاد مو از سیلیکات سدیم و آلومینیوم در خانواده پرویکسین تشکیل یافته است. و مجموعه گسترده و وسیعی از رنگ های سبز زمرد تا گونه های متنوع سبز، ارغوانی، صورتی، قرمز، قهوه ای، نارنجی و … وجود دارد. یشم سلطنتی Imperial Jade با استعداد رنگ سبز عمیق غنی به سبب وجود مقادیر بسیار بالای عنصر کروم در خود مشهورترین و مطلوب ترین گونه یشم و سنگ شانس ماه اسفند می باشد. کشور میانمار و گواتمالا سرشار از معادن نگین یشم سبز یا ژادئیت می باشد، اما در کشور ژاپن و قسمت های جنوب غربی آمریکا نیز این سنگ شانس ماه اسفند مشاهده شده است.

قدرت ماورایی یشم سنگ ماه تولد اسفند

  • یشم یک گوهر قیمتی و گران بها و سنگ متولد اسفند دارای گذشته و تاریخ بسیار زیادی می باشد.
  • قرن ها قسمتی از زندگی و فلسفه ساکنین قاره کهن نیز بوده است.
  • یشم غالبا به عنوان یک سمبل خلوص و آرامش شهرت دارد.
  • باور مردم بر این می باشد که برای هر کسی هماهنگی، دوستی و شانس را جذب و به ارمغان می آورد.

سنگ-ماه-تولد-اسفند-3

سنگ ماه اسفند آمیتیست

آمتیست به عنوان سنگ ماه تولد اسفند شناخته می شود. و مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از گونه های متفاوت و بهترین گونه خانواده کوارتز با ساختار سیلیکون دی اکسید است. این سنگ اسفند ماه غالبا به شکل بنفش، ارغوانی یا یاسی رنگ مشاهده می گردد. مقادیر بسیار کمی از ناخالصی آهن موجب رنگ بنفش در آمیتیست شده است. به همین علت گونه خالص آن بی رنگ است. آمیتیست یک گوهر نیمه قیمتی می باشد. که امروزه نیز محبوب و پر طرفدار است. و در انگشتر آمیتیست و گردنبند آمیتیست و دستبند آمیتیست و همچنین ست آمیتیست به کار برده می شود. اگر به علت فراوانی آن در طبیعت نبود، قطعا بسیار قیمتی و گران بها می بود.

خواص آمیتیست برای متولدین اسفند ماه

  • استفاده از گردنبند سنگ ماه تولد اسفند و یا انگشتر ماه اسفند باعث می‌ شود. تا فردی که از وجود این نگین بهره می برد. با نیرو های مثبت همراه گردد.
  • هر فردی که به رها شدن از افکار و اتفاقات منفی تمایل داشته باشد. می تواند از این گوهر ارزشمند بهره ببرد.
  • آمیتیست از گونه سنگ های مشهور به مضطرب نباشید، آرام و خوشحال باشید است
  • . این نوع از سنگ تولد اسفند به عنوان یک نگین معنوی امروزه هم به عنوان انگشتر در دست اسقف ها در کلیسای مسیحیت مورد استفاده قرار می گیرد. چون که آمیتیست نگینی محافظ است، شما را از انرژی های شر و منفی در امان نگه می دارد. به همین علت مناسب اشخاصی است که در جستجوی آرامش درونی و دور نگه داشتن ذهن خود از نیروهای منفی می باشند.

سنگ خون گوهری برای ماه تولد اسفند

سنگ خون یکی از سنگ های خانواده کوارتز کالسدونی بوده. و همچنین هلیوتروپ Heliotrope نیز نامیده می شود. که در واقع از دو کلمه یونانی تشکیل شده است. helios، به معنی “خورشید” و tropos، به معنای “راه و روش” می باشد. اغلب برای حک کردن طلسم های چشم بد و برجسته کاری به دلیل عمق و تفاوت چشمگیر در رنگ سنگ خون استفاده می شود.

جالب است بدانید که در قطعات کوچکتر سنگ خون معمولا رنگ قرمز آن پدیدار نمی شود. سنگ خون در درجه اول در هند پیدا می شود. اما در مکان های دیگری نظیر استرالیا، برزیل، چین و ایالات متحده نیز وجود دارد.

خواص سنگ خون برای متولدین ماه اسفند

  • این سنگ ماه اسفند برای زمانی در حدود حداقل سه هزار سال پیش به عنوان گوهری برای به انجام فعالیت های جادوگری مثل پیش بینی آینده در رویداد های بسیار بد آب و هوا مانند باد، طوفان، رعد و برق شناخته شده است. و استفاده مورد استفاده قرار می گیرد.
  • گفته می شود که نیروی ماورایی و جادویی این سنگ تولد اسفند با گذاشتن آن در آب و تنظیم در نور مستقیم خورشید بسیار زیاد می شود.
  • به عنوان نگینی برای کمک به جادوگر برای به دست آوردن تسلط سریع بر ارواح خبیث مورد استفاده قرار می گیرد. همینطور به محافظت از فرد دارای سنگ خون در مقابل فریب و گمراهی دیگران مشهور بوده است.
  • مردم مصر باستان از سنگ خون به عنوان تسلط بر دیگران و باور پذیر کردن صحبت های خود استفاده می کردند.

سنگ-ماه-تولد-اسفند-4

یاقوت سرخ سنگ خوشبختی متولدین اسفند

شاید بتوان گفت یاقوت سرخ یا روبی گران بهاترین سنگ ماه تولد اسفند باشد. روبی، از انواع کراندوم معدنی (اکسید آلومینیوم)، یک سنگ قیمتی عهد باستان بوده است. حضور مقدار کمی کروم در یاقوت سرخ رنگ خیره کننده قرمزی به آن می دهد. روبی به عنوان یکی از چهار گوهر قیمتی با ارزش در جهان شامل یاقوت کبود، زمرد و الماس نیز می باشد. گونه های بسیار ارزشمند روبی معمولا در سنگ مرمر تشکیل شده. است. و حاوی غلظت بالایی از کروم نسبت به سایر ارقام می باشند.

خواص یاقوت سرخ یا روبی برای ماه تولد اسفند

  • بر اساس تاریخ رومیان باستان، یاقوت سرخ قدرتمندترین گوهر جهت محافظت از سحر جادو سیاه و شیطان است. آن ها همچنین معتقد بودند که روبی دارای قدرت پیش بینی خطر می باشد.

بلور کوارتز سنگ متولدین ماه اسفند

این سنگ به علت شفافیت به بلور کوارتز شهرت دارد. غالبا بلورهای کوارتز به شکل دامنه یا گنبدی شکل تراش داده می شوند. کریستال های بی رنگ این گونه از مجموعه سنگ ماه اسفند به مقدار بسیار زیادی در اغلب نقاط روی زمین وجود دارند. و این نشان دهنده گونه های متفاوت و قابل توجه در اندازه آن ها می باشد، به حدی که بلور های کوارتز با وزن بیش از ۵۰۰ کیلوگرم نیز مشاهده شده اند.

قدرت های درمانی کوارتز 

  • از بلور کوراتز برای پیش بینی آینده استفاده می شد.
  • بلور کوارتز “سنگ همه چیز” است، زیرا که تمام ارتعاشات رنگ را در طیف های مختلف نور منتشر می نماید. و بنابراین می تواند برای هر نوع استفاده ای که نیاز به ورود نور و انرژی به جسم معنوی ما است. کاربرد داشته باشد.

یاقوت کبود سنگی از جنس اسفند

یاقوت کبود آبی سنگی از خانواده کراندوم می باشد. که شامل عناصر آهن و تیتانیوم، که هر دو برای ایجاد رنگ بی نظیر آن ضروری هستند. می باشد. بسیاری از یاقوت های کبود آبی بیش از حد تیره رنگ بوده، به ویژه آن دسته یاقوت های کبود که از منابع بازالت (نوعی سنگ آتشفشانی) مانند تایلند و استرالیا استخراج می گردد. این چنین سنگ ها معمولا ارزان است. به طور مشابه، یاقوت کبودی که بیش از حد روشن و کمرنگ می باشد. نیز ارزان است. یاقوت کبود با کیفیت دارای برش و شفافیت خوب، مهمتر از همه با رنگ های شدید آبی می باشند.

خاصیت های یاقوت کبود

  • یاقوت کبود آبی به عنوان سنگ خرد شناخته شده است.
  • باعث افزایش هوش، آموزش و توانایی تصمیم گیری عاقلانه و خوب می شود.
  • یاقوت آبی یک جواهر انگشتر خوب برای دانش آموزان، معلمان، قضات و افرادی می باشد. که به دنبال موفقیت در حرفه خود می باشند.

سنگ ماه تولد اسفند 2

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “سنگ های متولدین ماه اسفند

دیدگاهتان را بنویسید