مقالات

سنگ های متولدین ماه دی

سنگ-ماه-تولد-دی-4 (1)

سنگ متولدین ماه دی

اصلی ترین سنگ ماه تولد دی گارنت است. یاقوت سرخ، عقیق، لاجورد، اونیکس نیز سنگ های فرعی برای دی ماه است. متولدین برج بز با استفاده از این سنگ ها می توانند بیشترین هماهنگی را جهت جذب انرژی کائنات و مخصوصا سیاره خود یعنی زحل را داشته باشند. در این مقاله به بررسی ویژگی سنگ های ماه تولد دی و همچنین خصوصیات متولدین دی ماه می پردازیم.

گارنت سنگ ماه تولد دی

گارنت نام خانواده ای از ده سنگ قیمتی مختلف با ساختار شیمیایی مشابه می باشد. که طیف وسیعی از رنگ های قرمز تا نارنجی و زرد، سبز، قهوه ای، بنفش، صورتی یا حتی سیاه را دارا است. تفاوت اصلی بین سنگ ها در تغییرات جزئی رنگ، تراکم و شاخص شکست می باشد. گارنت همواره در طول تاریخ گوهری محبوب بوده. گارنت سنگی با درجه سختی آن 7 تا 7.5 درجه بر مقیاس مو است.

یکی از قدیمی ترین گارنت های کشف شده، گردنبندی مهره ای شکل از گارنت در محل قبر جوانی که سه هزار سال قبل از میلاد دفن شده بود پیدا شده است. این نشان دهنده سختی و دوام این سنگ است.

سنگ-ماه-تولد-دی-5

خواص گارنت برای متولدین دی

  • گارنت یک تصفیه کننده باور نکردنی برای کل بدن است، خون، قلب و ریه ها را بازسازی می نماید.
  • در جذب ویتامین ها و مواد معدنی ضروری کمک می کند.
  • از نظر احساسی، گارنت قادر است شخص را در گذر از فکر های آزاردهنده قدیمی و بی فایده رها کند.
  • گارنت اعتماد به نفس را افزایش و موانع و تابوها را برای احیای احساسات دوست داشتن و تمایلات جنسی برطرف می نماید.

روبی گران ترین سنگ ماه دی

همان یاقوت سرخ یا روبی سنگی بسیار کمیاب و یکی از با ارزش ترین جواهرات گرانبها در طبیعت است. یاقوت سرخ دارای رنگی بی نظیر از قرمز مایل به قهوه ای تا قرمز روشن مثل تمشک سرخ رسیده به نظر می رسد. و همچنین سختی بسیار عالی در رتبه دوم بعد از الماس و درخشندگی وسوسه انگیزی را دارا می باشد. رنگ مهم ترین ویژگی در یاقوت سرخ می باشد، در حالی که شفافیت آن در درجه دوم اهمیت زیادی دارد. تقریبا می توان گفت که غیر ممکن است که یک یاقوت زینتی با کیفیت بیش از سه قیراط را پیدا نمایید، بنابراین اندازه های کوچک نیز قابل قبول شمرده شده است. و بیشتر سنگ های جواهر یاقوت سرخ زیر سه قیراط ساخته می شوند.

قدرت ماورائی یاقوت سرخ برای متولدین دی ماه

  • یاقوت سرخ مرتبط با خورشید است، و برای حفظ سلامت روحی و جسمانی مفید می باشد.
  • در قرون وسطی، یاقوت سرخ به عنوان یک سنگ آینده بین در نظر گرفته می شد. باور بر این بود که وقتی خطر نزدیک باشد. سنگ روبی تیره می شود. ایوان چهارم تزار روسیه می گفت که یاقوت سرخ برای قلب، مغز و حافظه مفید است.
  • در قرن سیزدهم آسیاب شده یا پودر یاقوت سرخ، یک نسخه تجویزی برای درمان مشکلات کبدی بود. در قرن های 15 – 16 میلادی، یاقوت سرخ به منظور مقابله با سم استفاده می شد. هنگامی که آن را به پوست می مالیدند، فکر می کردند که جوانی و نیروی حیات را بازیابی می کند.

سنگ-تولد-ماه-دی

عقیق سنگ ماه دی

عقیق در توده های سخت گرد مانندی در سنگ گدازه های آتشفشانی رخ می دهد. هنگامی که این توده ها شکافته می شوند، اغلب تنوع شگفت انگیزی از رنگ، طرح و باندهای متمایز زیبایی پدیدار می شود که عقیق را از دیگر کالسدونی ها(عقیق نوعی کالسدونی است) قابل تشخیص می کند. از قدیم این سنگ به سنگ خوش شانسی و خوشبختی شناخته شده است.

خواص عقیق به عنوان سنگ ماه دی

  • عقیق یکی از قدیمی ترین سنگ های شفا بخش و بخت آور می باشد.
  • به طور کلی عقیق باعث می شود تا فرد توانایی انتخاب بین دوستان واقعی و دروغین را پیدا نماید.
  • به منظور جلوگیری از طوفان و رعد و برق، محافظت کودکان از خطر به ویژه در جلوگیری از زمین افتادن استفاده می شود.
  • از نظر فیزیکی به منظور بهبود گردش خون، درمان اختلالات پانکراس، و نیز پاکسازی و ترمیم پل بین قلب و ذهن فرد موثر است.

لاجورد سنگ ستاره دی ماه

لاجورد Lapis lazuli را می توان به عنوان سنگ ماه تولد دی ماهی ها در نظر گرفت. یک نوع کانی خاص است. که از ترکیب کانی های دیگر تشکیل شده است. سودالیت، کلسیت، لازوریت و پیریت چند نمونه از نگین هایی می باشد. که در تشکیل این گونه از سنگ های ماه تولد دی (لاجورد) وجود دارند. رنگ، شفافیت و ظاهر، بسته به مقدار مختلف از مواد طبیعی تشکیل دهنده آن، متفاوت است. این گونه از سنگ ماه تولد دی ماهی ها دارای رنگ آبی عمیق تیره با سفید است. این سنگ سموم در بدن از بین می برد.

خواص لاجورد به عنوان سنگ ماه تولد دی

  • نگین لاجورد، جواهر مدیتیش و تفکر است. و الهام بخش ما بسوی روح جلا خورده ی انسان می باشد. که عشق، جاودانگی و پروردگار هر سه در یک راستا هستند.
  • این سنگ ماه دی دارای طرح های متنوعی می باشد. و آن که درخشش عمیق تر و در رنگ آبی درخشان هستند، از انواع دیگر این گونه از سنگ های ماه دی با کیفیت تر و مفیدتر می باشند.
  • از فاکتور هایی برای تعیین اصالت لاجورد، مقدار عمق رنگ، شیارها و خطوط طلائی، که نشان دهنده اصالت و قیمتی بودن آن می باشد، که سبب ایجاد برق خاص و انرژی والا و مثبت، در این سنگ ماه تولد دی ماهی ها می شود.

اونیکس سنگ شانس دی ماه

دیگر سنگ ماه دی اونیکس می باشد. این نوع از سنگ های ماه تولد دی شباهت بسیار زیادی به عقیق سیاه دارد. اما دارای تفاوت های جزئی نسبت به آن می باشد. غالبا این دو گوهر را یکسان می‌ دانند. این سنگ یک کانی کالسدونی می باشد. که رنگ های گوناگونی دارد. ولی نوع سیاه رنگ آن محبوبیت و معروفیت بیشتری دارد. سختی این سنگ تولد دی ماه 6.5 تا 7 در مقیاس مو است. و از دسته سنگ های محکم و سخت به حساب می آید. مهم ترین معادن این سنگ تولد ماه دی در کشور های برزیل، اروگوئه، آمریکا و هند وجود دارد. احتمالا امروزه اکثرا مردم اونیکس را با رنگ سیاه وسفید میشناسند. اما این سنگ تولد ماه دی در رنگ های قهوایی، خرمایی، قرمز و سفید نیز قابل مشاهده می باشد.

برای یونانی ها و رومیان اونیکس بسیار محبوب است. و امروزه همین یکی از دلایل معروف شدن این سنگ می باشد. اونیکس به عنوان سنگ شانس ماه تولد دی و سنگ ماه تولد دی مردانه شناخته می شود. اما در حقیقت استفاده از خواص این سنگ برای همه متولدین دی ماه یکسان است. و به عنوان یک سنگ ماه تولد دی زنانه نیز می توان در نظر داشت.

خواص اونیکس سنگ ماه تولد دی

  • این سنگ شانس ماه تولد دی در کمک به درمان و بهبود بعضی بیماری ها نظیر التهاب، بیماری های قارچی، سوختگی با آفتاب و زخم های عفونتی موثر است.
  • استفاده از این سنگ به عنوان سنگ ماه دی مردانه یا زنانه در ازبین بردن. استرس و مشکلات عصبی بسیار توصیه می گردد. و باعث ایجاد آرامش خواهد شد.
  • رومیان باستان باور داشتند که این سنگ ماه تولد دی تحت تاثیر خدای جنگ آن ها یعنی مارس قرار دارد. و آن ها را در مقابله با دشمن یاری می نماید.

سنگ-ماه-تولد-دی-3

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “سنگ های متولدین ماه دی

دیدگاهتان را بنویسید