مقالات

سنگ های متولدین ماه مرداد

سنگ-متولدین-مرداد

سنگ های متولدین ماه مرداد

سنگ متولدین مرداد زبرجد است. که به طور کامل در مورد آن و خواصش بحث خواهد شد. زبرجد گوهر اصلی این ماه می باشد. اما برای متولدین مرداد چندین نگین دیگر توصیه شده است. اونیکس (عقیق سیاه)، عقیق سلیمانی سیاه، الماس، تورمالین، ساردونیکس، کارنلین، کوراتز، توپاز طلایی، در کوهی و گارنت دیگر سنگ های ماه تولد مرداد می باشند. در ادامه درباره انواع سنگ های متولدین ماه مرداد و خواصی که برای مردادی ها دارند در این مقاله خواهیم پرداخت.

زبرجد یا پریدوت سنگ ماه تولد مرداد

زبرجد یا پریدوت سنگی قیمتی و قدیمی است. که به وفور در خاورمیانه یافت می شود. درخشش آن مثل شیشه است. رنگ جواهرات پریدت بسته به مقدار آهن موجود در ساختار بلوری آن، ممکن است از زرد به زیتونی تا سبز قهوه ای نیز متفاوت باشد. سختی زبرجد بین 6.5 تا 7 درجه مو می باشد. با ارزش ترین رنگ پریدوت، سبز زیتونی پر رنگ می باشد. زیبایی این گوهر به همراه رنگ کم نظیرش، جذابیت خاصی به آن می دهد.

خواص پریدوت برای متولدین مرداد

پریدوت، دارای تلألو سبز – طلائی ملایمی است. بدلیل دارا بودن مقدار زیادی زرد، در درون سبز، پریدوت، دارای کیفیت توسعه دادن قدرتهای ذهنی میباشد و نیز، متعادل کننده و آرام بخش برای احساسات می باشد. پریدوت سنگ ماه مرداد می باشد و مختص سال سوم سالگرد ازدواج است. ساکنان آتلانتين، مصریان باستان، آزتک ها، آینکاها، و تولیک ها، از پریدوت، بعنوان آرام بخش، تصفیه کننده و متعادل کننده انرژی در جسم فیزیکی، استفاده میکرده اند. گفته می شود جهت افزایش قدرت جادویی آن باید آن را همراه با طلا استفاده کرد.

پریدوت، دارای اثرات پاک کننده بسزایی است. و دارای ارزش بسیار زیادی در هضم غذا، کمک به شرایط زخم معده مانند و تورم روده ها و برقراری انرژی در طحال دارد. به کمک این سنگ خورشید دیده درونی را باز می نماییم. پریدوت، مالیخولیا را بهبود و الهام می بخشد. زبرجد سنگ ماه تولد مرداد و مهر نیز می باشد.

سنگ-متولدین-مرداد6

اونیکس سنگ متولدین ماه مرداد

منشا نام اونیکس در زبان یونانی است. و به معنای نوکس nux یعنی “ناخن” می باشد. که احتمالا به دلیل شفافیت ضعیف آن است. عقیق سلیمانی یا عقیق سیاه، راه راه، انواع مختلفی از عقیق معدنی سیلیس با نوارهای سفید و سیاه می باشند. عقیق سلیمانی در حکاکی های سنگ های قیمتی استفاده می شود. زیرا لایه های آن می توانند برای نشان دادن یک کنتراست رنگ بین طراحی و پس زمینه، برش داده شوند.

خواص سنگ عقیق سلیمانی برای متولدین مرداد

اونیکس سنگی برای تازه سازی، تقویت ذهن و افزایش درک شهودی، افزایش نیروی جنسی و فیزیکی مخصوصا برای ورزشکاران، کنترل غرایز جنسی و عادات بد است. در عصر باستان برخی اعتقاد داشتند که این سنگ نماد شیطان و ابلیس می باشد. و که در نیمه شب موجب کابوس می شود. در زمان قدیم اعتقاد داشتند. درون سنگ سلیمانی جن وجود دارد که درصورت در همان حال برخی آن را به عنوان محافظی در برابر نیروهای بد اهریمنی می شناختند.

ساردونیکس یا عقیق یمانی برای مردادی ها

باباغوری یا ساردونیکس ارزان ترین سنگ ماه تولد مرداد می باشد. و از لحاظ تخصصی یکی از انواع سنگ اونیکس (چالسدونی با کوارتز متبلور) می باشد. اما ظاهر منحصر به فردی را دارا است. یک سنگ ساردونیکس، از دو سنگ شفادهنده یعنی لایه های انیسکس و یک ماده معدنی به نام سارد (یا کارنلین) مخلوط و ساخته می شود. این امکان از آنجایی است. که اونیکس و کارنلین از یک نوع کانی معدنی، یعنی کلسدونی، که در بسیاری از نقاط جهان در پوسته زمین فراوان است.

خواص ساردونیکس سنگ متولدین مرداد

سنگ ساردونیکس دارای بسیاری از توانایی های شفادهنده می باشد. که می تواند به صاحبش در زمان های سخت کمک کند. رومیان باستان اعتقاد داشتند که جواهر سحر آمیز ساردونیکس، شجاعت و شکوه و اعتماد به نفس را به صاحبش می بخشد. همچنین حضور اراده شر یا مرض را دفع می نماید. زیرا این سنگ نماد قدرت و حفاظت است. در بعضی از فرهنگ ها، استفاده از ساردونیکس در تزئین خانه به منظور کنار گذاشتن ارواح شیطانی معمول می باشد.

سنگ-متولدین-مرداد2

بلور کوارتز شفاف (دُرِّ کوهی) برای مردادی ها

سنگ کریستال  یا دُرِّ کوهی شفاف در صورت خلوص، همانند آب بی رنگ بوده. که به بلور کوارتز شفاف معروف است. سختی بلور کوارتز 7 درجه مو می باشد. کریستال کوارتز یکی از فراوان ترین سنگ هایی است که در همه جای دنیا به وفور یافت می شود. این گوهر در اوایل تاریخ عنوان ابزار و سلاح استفاده می شد. و در حال حاضر در سراسر جهان در ساعت، لوازم و فن آوری به کار برده می شود.

درمان با بلور کوارتز برای متولدین مرداد

همان طور که اشاره شد، کوارتز استاد شفا دهنده و “سنگ قدرت” است. گویا تنها سنگ همه فن حریف و چند منظوره در زمینه درمانی است. سنگ کریستال کوارتز تقریبا برای تمام متولدین برج های نجومی سال می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. بلور کوارتز شفاف به راحتی انرژی را تمیز، ذخیره و تقویت می نماید. و به طور کلی ذات طبیعی آن هماهنگ کننده است.

سنگ تورمالین متولدین مرداد

تورمالین متنوع ترین سنگ ماه تولد مرداد می باشد. این گوهر دارای خاکه بیرنگ بوده. و بلور های آن بلند و دارای شیارهای طولی هستند. تورمالین از شیشه سان تا کدر وجود دارد. که نوع شیشه سان آن در جواهر سازی مورد استفاده قرار می گیرد. احتمالا بیشترین طیف رنگ و همچنین بیشترین اسامی را این جواهر دارد.

از انواع آن می توان به روبلیت به رنگ صورتی، ایندیکولیت به رنگ آبی، زمرد برزیلی به رنگ سبز، آکروئیت بیرنگ، دراویت به رنگ قهوه ای، سیبریت به رنگ بنفش و اسکورل به رنگ سیاه.

خواص تورمالین سنگ متولدین ماه مرداد

تورمالین سبز، عمیق و در عین حال پر تحرک است. تورمالین سبز، از طریق سیستم عصبی، ذهن را آرام می نماید. و حل تضادها و کشمکش ها را کمک می کند تا آسان سازیم.

تورمالین سبز، صاف، نیروبخش و درمان کننده است. دارای قدرت جوانی بخش است. و موجب تجدید حیات، در تمام بدن می شود.

سنگ-متولدین-مرداد5

سنگ کارنلین برای متولدین مرداد

مانند عقیق از خانواده سنگ یمانی( Chalcedony – کلسدونی) است. و جلایی بسیار براق و درخشان دارد. معمولا به رنگ نارنجی است. و رنگ سرخ آن بع علت وجود آهن می باشد. و عامه به آن عقیق قرمز نیز گفته می شود. ولی از نظر خواص و برخی خصوصیات فیزیکی در برش متفاوت می باشند. درصورت حرارت سفید یا زرد خواهد شد. و اگر در زیر نور خورشید برای مدتی قرار داده شود. رنگ آن روشن خواهد شد. به صورت سنگدانه های آب شسته در مصر، هند، چین و برزیل یافت می شوند. دیگر مکانهای وجود آن، اسکاتلند، آلمان، ژاپن، کامبوج و آمریکا می باشد. بیشتر بصورت کابوشون و گاهی هم به منظور حکاکی کاربرد دارد.

قدرت سنگ کارنلین برای متولدین مرداد

کارنلین، جن و دیو، و نیروهای شر را فراری می دهد. فتح و پیروزی را نسیب انسان نموده و دافع و درمان کننده صرع است. و خونریزی را بند می آورد. نیروی جنسی را زیاد، موجب تندرستی شده و عمر را زیاد می کند. تمامی بروج می توانند از آن استفاده کنند.

توپاز طلایی سنگ متولدین ماه مرداد

توپاز را می توان در تمامی رنگ های رنگین کمان یافت. با ارزش ترین رنگ این سنگ قرمز یا صورتی است. و اغلب به عنوان توپاز امپراتوری شناخته می شود. کمتر از 1٪ از تمام جواهرات توپاز شامل این رنگ می باشند. توپاز را اکثرا در برزیل می توان یافت. برخی مکان های دیگر برای این سنگ قیمتی عبارتند از روسیه، آلمان، زیمبابوه و نیجریه. Topaz دارای رتبه 8 از 10 در مقیاس سختی موس (Mohs) برای سنگ های قیمتی است. و درنتیجه یک گوهر گران بها مقاوم است. که می تواند روزانه بدون خطر آسیب دوام بیاورد.

نیروهای درمانی توپاز طلایی برای متولدین مرداد

توپاز سنگی است که به منظور محافظت مورد استفاده قرار داده می شود. به ویژه در برابر حسادت، فتنه، بیماری، آسیب، مرگ ناگهانی، جادوگری و سحر و جادو منفی و غیر انسانی کاربرد دارد.

اگر توپاز در انگشتری با رکاب طلا در دست چپ قرار بگیرد، بسیار موثر می باشد. افسردگی، خشم، حرص و طمع، ترس، دیوانگی و همه احساسات ناخوشایند را از بین می برد.

الماس سنگ متولدین مرداد

سنگ الماس جزو گران ترین سنگ ماه تولد مرداد محسوب می شود. که می توانید آن را در جواهرات خود جای دهید. الماس نه تنها سخت ترین سنگ قیمتی است. بلکه در واقع جزء سخت ترین ماده معدنی موجود در زمین با سختی 10 است. در حقیقت همراه با درخشش و بازتاب نور فوق العاده آن، الماس را به یکی از با ارزش ترین جواهر جهان تبدیل نموده است. در دوران باستان، الماس ها به عنوان سنگ های سنگین مانند هر سنگ قیمتی دیگر استفاده می شود. یونانی های باستانی این آدم آهنی را به نام سنگ adamas به معنی “شکست ناپذیر”، “فنا ناپذیر” نامگذاری کردند.

خواص الماس برای متولدین مرداد

الماس توانایی کمک به شخص در پاک کردن تمام موانع پر انرژی، افزایش احساس اعتماد به نفس و عشق را دارد. همچنین کمک خواهد کرد که مشکلات عاطفی خود را درک کنید. گفته می شود طول عمر، فراوانی، تعادل و روشنی به روابط زندگی داده و با حسادت مقابله می کند. الماس افکار و احساسات فرد را تقویت می کند.

سنگ-متولدین-مرداد3

نوشته های مشابه