مقالات

همه چیز درمورد الماس سیاه

الماس-سیاه

انواع رنگ های الماس

خیلی از مردم از وجود رنگ های فوق العاده ای که در الماس وجود دارد. مطلع نمی باشند. برخلاف سنگ های بدون رنگ معمولی آن ها را می توان در رنگ های قرمز، بنفش، صورتی، آبی، زرد، سبز، نارنجی، بنفش، شامپاینی، خاکستری و سفید و و فانتزی سیاه ” Fancy Black” نیز مشاهده نمود. الماس سیاه یکی از محبوب ترین رنگ های الـماس های رنگی است. الماس های سیاه طبیعی به طور کامل مات تا حدی با اکثر الماس ها متفاوت هستند. به علت شباهت آن ها به سنگ های قیمتی و همچنین رنگ و قابلیت های غیرمعمول، سوالاتی مطرح می گردد. که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد.

آیا الماس سیاه واقعی است؟

در جواب این سوال باید بگوییم که بله واقعی است با این حال رنگ سیاه در درجه اول و به صورت طبیعی حاصل نمی شود. این رنگ نتیجه درمان های حرارتی می باشد. نیازی به گفتن نمی باشد. که جذابیت و ارزش واقعی الـماس های سیاه فانتزی و طبیعی در رنگ منحصر به فرد و کمیابی آنها است.

سه نوع الماس سیاه وجود دارد:

الماس‏ های سیاه طبیعی

المـاس سیاه طبیعی در محل های نادر پیدا می شود. این مکان ها دارای برزیل و آفریقای مرکزی می باشند.

الماس-سیاه

الـماس ‏های بهسازی شده سیاه

المـاس‏ های معمولی سفید می باشند. که به علت وجود زیاد اجزاء (ناخالصی‏ ها) موجود در آن ها اغلب از ارزش خیلی کمی برخوردار می باشند. همانطور که آن ها بسیار زیاد هستند، بعنوان المـاس سفید تنها استفاده از آن ها بعنوان الـماس صنعتی خواهد است. بنابراین با کمک روش های درمانی همانند تابش یا گرما آن ها را به رنگ مشکی تبدیل می کنند.

الماس ‏های رشد یافته آزمایشگاهی

در صورتی که گوهر های بهسازی شده، بسیار ارزان تر از الماس‏ های مشکی طبیعی ساخته شده است. در عمق زمین می باشند. ولی المـاس ‏های آزمایشگاهی هم ارزان نیستند. علت این است که هزاران هزینه تحقیق، ماشین آلات سنگین و گران قیمت و هزینه نیروهای انسانی وجود دارد.

مقایسه المـاس سیاه و سفید

المـاس‏ های سیاه و خاکستری در بین سایر الـماس های رنگی اغلب برای دارا بودن درخشندگی برش نمی‌‌ خورند. این الـماس ساختار بلوری در هم فشرده تری دارد. و موجب می‌ شود نور را به خود جذب نماید. در نتیجه المـاس سیاه مثل الـماس سفید برق نمی‌ زند و درخشش ندارد. این الماس در بازار با نام کربنادو (Carbonado) به فروش می ‏رسد.

Carbonado که اغلب بعنوان الـماس سیاه شناخته می ‏شود. یکی از دشوار ‏ترین شکل‏های المـاس طبیعی است. این یک نوع ناخالص از الماس پلی کریستالی متشکل از الماس، گرافیت و کربن آمورف است. این ماده در درجه اول در ذخایر آبرفتی در جمهوری آفریقای مرکزی و برزیل پیدا می شود.

الماس-سیاه

الـماس اورلوف یکی دیگر از المـاس های سیاه مشهور در سراسر دنیا می باشد. اما متأسفانه از تاریخ اولیه این المـاس چیز روشنی در دسترس نبوده و بیان شده است که این الماس بعنوان چشم براهما (The Eye of Brahma) نیز شناخته شده است. و علت آن این است که این المـاس از چشم مجسمه بودا ربوده شده است. و بدلیل تصور مردم که این الماس را شوم می‏دانستند. به منظور از بین بردن نفرین آن را به ۳ بخش تقسیم نمودند. وزن اولیه آن 195 قیراط می باشد.

رنگ الماس سیاه

این المـاس از قرن ۲۰ بسیار محبوب شد. هنگامی که مقداری الـماس سیاه در حلقه نامزدی و دیگر جواهرات ظاهر گردید. دلایل زیادی وجود دارد. که چرا یک المـاس سیاه زیبا در لیست محبوب ترین سنگ ها است. یکی از آن دلایل را برای شما آورده ایم الماس سیاه قسمتی از خانواده الماس با رنگ‌ های فانتزی است. و بیشتر المـاس های سیاه در مقایسه با المـاس های رنگی و سنگهای قیمتی کمیاب تر و کم ارزش تر هستند.

نسبتاً مقرون به صرفه در نظر گرفته می شوند. ارزش الماس کاربونادو کاملا رنگ و شفافیت آن بستگی دارد. به همین علت است که این الماس محبوب ترین الـماس رنگی در مقایسه با سایر الماس های رنگی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید