مقالات

سنگ کوارتز سفید شیری

سنگ کوارتز سفید شیری

سنگ کوارتز سفید شیری

از سایر انواع کوارتز می‌ توان به سنگ کوارتز سفید یا شیری اشاره کرد. این رنگ خاص به علت درون‌ گیری گاز در سنگ ایجاد می‌ گردد. هر اندازه میزان درون‌ گیری گاز در این سنگ بیشتر باشد، رنگ شیری آن نیز بیشتر خواهد بود. بلورهای این نوع کوارتز اغلب هرمی‌ شکل است و در منطقه سیبری پیدا می‌ شوند.

از جمله ذخایر اصلی این نوع سنگ می‌ توان به کوه‌ های آلپ، ماداگاسکار و آمریکا اشاره داشت. افزایش انرژی‌ های مثبت و افزایش ایمنی بدن از جمله خواص مهم و ارزشمند این سنگ هستند. با استفاده از سنگ کوارتز سفید شیری می‌ توانید انرژی‌ های منفی را دفع نمایید. همچنین این سنگ می‌ تواند به ایجاد تعادل روحی نیز کمک نماید. کوارتز سفید شیری به ماه خاصی تعلق نداشته و می‌ تواند برای متولدین کلیه ماه‌ های سال مفید و ارزشمند باشد.

خواص سنگ کوارتز و کاربرد اون در صنعت جواهرسازی و زیورآلات

همانگونه که میدانید جواهرات و سنگ های استفاده شده در زیورآلات، به منظور برقراری تعادل و توازن در جان و روح، با به کار بردن سنگ ها و خواص آنها، به کار می رود. هزاران سال پیش و در میان اقوام گوناگون از نیروی پنهانی و ماورالطبیعی سنگها برای مواردی گوناگون از جمله باروری و دفع بلا، استفاده میکردن. از جمله متداول ترین این سنگ ها است به سنگ کوارتز اشاره نمود. پیشینیان بر پایه باور به خواص سنگ کوارتز, این سنگ رو همیشه و در همه حال در قالب زیورآلات همراه خودشون داشتن. به این دلیل که به عقیده آنها سنگ کوارتز محافظشان در مقابل نیروهای منفی است و به همراه داشتن آن موجب رشد معنوی و آرامش می شود.
همین مسئله موجب شده است تا در حال حاضر شاهد انواع اکسسوری هایی باشیم که در طراحی و ساختشون از سنگ های متنوعی استفاده شده است. طراحی ساده و در عین حال متفاوت این اکسسوری ها موجب شده تا در حال حاضر انتخاب و خرید دستبند ها، گردنبند ها و بطور کلی اکسسوری هایی که در طراحی و ساختشون از سنگ ها با در نظر گرفتن خواص آنها استفاده شده، با استقبال چشمگیری، به ویژه در بین جوانان همراه باشد.

کوارتز سفید شیری

از سایر انواع کوارتز می‌ توان به کوارتز سفید یا شیری اشاره داشت. این رنگ خاص به علت درون‌ گیری گاز در سنگ ایجاد می‌ گردد. هر اندازه میزان درون‌ گیری گاز در این سنگ بیشتر باشد، رنگ شیری آن نیز بیشتر خواهد بود. بلورهای این نوع کوارتز اغلب  هرمی‌ شکل است و در منطقه سیبری پیدا می‌ شوند.

از جمله ذخایر اصلی این نوع سنگ می‌ توان به کوه‌ های آلپ، ماداگاسکار و آمریکا اشاره کرد. افزایش انرژی‌ های مثبت و افزایش ایمنی بدن از جمله خواص اصلی و ارزشمند این سنگ هستند. با استفاده از سنگ کوارتز سفید شیری می‌ توانید انرژی‌ های منفی را دفع نمایید. همچنین این سنگ می‌ تواند به ایجاد تعادل روحی نیز کمک نماید. کوارتز سفید شیری به ماه خاصی تعلق نداشته و می‌ تواند برای متولدین همه ی ماه‌ های سال مفید و ارزشمند باشد.

سنگ کوارتز سفید شیری

خواص درمانی سنگ کوارتز

از جمله خواص سنگ کوارتز میشه به قابلیت ذخیره، تقویت، انتقال انرژی و زیاد شدن مقدار انرژی موجود در جهان اشاره کرد. از دیگر خاصیت این سنگ می توان به خاصیت درمانی این سنگ اشاره کرد:

  • درمان ورم مفاصل
  • درد های عضله ای
  • درمان افسردگی
  • درمان خستگی مزمن
  • درمان اضطراب
  • درمان اندام های جنسی و پروستات
  • درمان سرطان
  • تنظیم گردش خون
  • درمان اختلالات تنفسی

جالبه که بدونید یکی از اصلی ترین خواص سنگ کوارتز که موجب متمایز شدن این سنگ از سایر سنگ ها می شود. ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای هفتم است. این سنگ به عنوان سنگی قدرتمند و جادویی شناخته شده چون با تاثیرگذاری بر روی چاکرای چشم سوم به برقراری ارتباط با ارواح دنیایی دیگر، کمک می کند. از جمله خواص این سنگ می توان به سفر ماورایی آن اشاره نمود.

ماه تولد سنگ کوارتز، سمبل ماه فروردین

اگرچه شماری از سنگ شناسان بر این باور هستند که سنگ کوارتز سنگی مفید و کاربردی برای متولدین همه ی ماه ها است و مشترک بین صورفلکی است، ولی تحقیقات به دست آمده نشان دهنده تاثیرگذاری چشمگیر خواص سنگ کوارتز بر روی کسانی که متولد ماه آوریل (10 فروردین تا 12 اردیبهشت) هستن خیلی بیشتر است.

کـوارتز شیری چیست؟

کوارتز شیری سنگی سفید و مات یا حتی صورتی می باشد که می تواند بلورهای آن بصورت دوقلو یا و پیچیده باشد. این سنگ محکم و معروف از خانواده کوارتز ها در بولیوی، آلمان، ایتالیا، نروژ و پرتغال پیدا می شود. ولی بر اساس منابع موجود، منشا آن در برزیل است.

این سنگ شگفت انگیز خواص فوق العاده ای دارد که ابه همین دلیل، بسیار محبوب شده است. بعضی از خواص و موارد استفاده آن به شرح زیر است:

  • کاهش و برطرف کردن تب
  • دفع نیروهای منفی
  • رفع خستگی و بازیابی قوا
  • رفع مشکل نازایی و تقویت قوه باروری
  • رفع بیخوابی و آشفتگی روحی
  • برطرف کردن اختلالات خواب
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • افزایش روحیه بخشش و محبت
  • موثر در درمان سرطان خون
  • افزایش نیروی عشق
  • تنظیم و فعال کردن هورمون های بدن

سنگ کوارتز سفید شیری

فواید کوارتز شـیری یا شفاف

در حال حاضر به طور وسیعی از کوارتز شیری برای درمان استفاده میکنند برای همین به این سنگ، کوارتز شفابخش هم میگن کوارتز شیری در هر جای بدن که قرار بگیرد انرژی آن قسمت را فوق العاده افزایش می دهد بنابراین جهت رفع خستگی و ترمیم و بازیابی قوا خیلی مناسب است.
کوارتز شیری سیستم عصبی بدن رو تقویت میکند و غدد و هورمون ها رو فعال و تنظیم می کند. رومیان نیز در گذشته برای کاهش تب، درد و ورم ازش استفاده می کردند بطوری که هنگام تب قطعه ای کوارتز را روی زبان بیمار میگذاشتند.

کانی شناسی کوارتز

ضریب شکست: ۱/۵۴۴-۱/۵۵۳
سیستم کریستالی: هگزاگونال
شفافیت: شفاف تا کدر
فلورسنسی: ضعیف تا بی اثر
وزن مخصوص: ۲/۶۶

کوارتز، سنگ گمراه کننده ای می باشد. به این دلیل که گونه های خیلی متنوعی را در بر می گیرد که تصور می شود، کوارتز نیستند ولی در واقع نوعی کوارتزن. همچنین درون خانواده کوارتز سنگ های دیگری وجود دارند که طبقه بندی جداگانه ای دارند. درجه سختی کوارتز ۷ و ساختار کریستالی اون سه گوش است.
کوارتز پس از فلدسپات، دومین ماده کانی فراوان پوسته زمین است. این سنگ از شبکه پیوسته  SiO۴ تشکیل شده، به صورتی که هر اتم اکسیژن بین دو چهار وجهی قرار گرفته. در نتیجه فرمول عمومی کوارتز  SiO۲ می باشد. بلورهای کوارتز در شکل های گوناگونی پیدا می شود و بعضی از آنها به عنوان جواهر استفاده می شود.

جمع بندی

ما در این مطلب به موارد استفاده کوارتز شیری پرداختیم. این سنگ یکی از محبوب ترین سنگ ها است. و آن را تخت عنوان شفای اعظم می نامند. سنگ کوارتز شیری در هر نقطه از بدن تماس داشته باشد باعث می شود تا انرژی بدن افزایش پیدا کند. این سنگ معجزه بخش خواص زیادی دارد و از گذشته های دور سابقه استفاده و بهره مندی آن وجود داشته است. در حال حاضر نیز استفاده وسیعی به عنوان درمان دارد و پزشکان معتقدند استفاده از این سنگ باعث افزایش انرژی می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید